در آیینی از خدمات حجت‌الاسلام آشتیانی دبیر پیشین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر قم قدردانی و حجت‌الاسلام گرجی به عنوان دبیر جدید این ستاد معرفی شد.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 24 February 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله کاظم صدیقی، رئیس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر کشور در آیین تودیع و معارفه دبیر پیشین و جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر قم، انقلاب اسلامی را نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: برخی رخداد‌ها و اتفاقات متاسفانه در تراز انقلاب و نظام اسلامی نیست و ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر با استفاده از تمامی نهاد‌ها و ظرفیت‌ها به دنبال سامان بخشیدن به این امور است.

آیت الله صدیقی گفت: پروردگار متعال خودش آمر به معروف و نهی کننده از منکر است و این فریضه امری فطری، عقلی و کاملاً ضروری برای رفع و دفع مشکلات مردم است.

وی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را خیر محض دانست و گفت: امیدواریم قم در احیای این فریضه الهی به الگویی برای سایر استان‌های کشور تبدیل شود.

آیت الله صدیقی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در خصوص احیا امر به معروف و نهی از منکر در استان، گفت: باید اولویت‌ها در این مسیر شناسایی شود و دسیسه دشمنان در این زمینه به‌خوبی خنثی گردد.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه، ساماندهی ظاهر قم را از جمله اولویت‌های اساسی این ستاد عنوان کرد و گفت: گروه‌های جهادی بسیاری آماده کمک و همکاری در این زمینه هستند و باید با مدیریت مناسب از ظرفیت و توان آن‌ها بهره‌مند شد.

آیت الله سعیدی با اشاره به جایگاه ویژه قم در بین سایر استان‌ها، گفت: دولت انقلابی سیزدهم ظرف مدت کوتاهی با اقدام جهادی خود توانسته سواحل دریای خزر را آزادسازی کند و امیدواریم در خصوص احیا امر به معروف و نهی از منکر نیز با همین روحیه جهادی وارد میدان شود.

آیت الله سعیدی امر به معروف و نهی از منکر را فعالیتی شرعی و الهی دانست و گفت: برای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید نسبت به افرادی که ناآگاهانه دست به ارتکاب منکر و یا ترک فعل واجبی می‌شوند، روشنگری صورت گیرد و با خاطیانی که عامدانه و مغرضانه موجب منکر یا ترک معروفی می‌شوند برخورد صورت گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین گرجی دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر استفاده بیشتر و بهتر از توان و حوزه‌های علمیه و گروه‌های جهادی برای احیای این فریضه در سطح شهر تاکید کرد.

وی گفت: وجود مراجع معظم تقلید و حوزه‌های علمیه در قم توان بسیار بالایی را برای احیای امر به معروف و نهی از منکر در استان فراهم کرده است.

جانشین دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه از فعالیت ۹۵ گروه جهادی برای احیای این فریضه در سطح شهر خبر داد و گفت: بیش از ۳۰ گروه جهادی در زمینه عفاف و حجاب در سطح شهر فعالیت می‌کند.

حسینی با تاکید بر جایگاه آموزش در احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: با هدف زمینه سازی این فریضه در میان دانش آموزان بیش از ۶ هزار ساعت کلاس آموزشی برای معلمان و فرهنگیان استان در زمینه احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار