کد خبر: ۱۰۳۰۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵ 22 February 2022

ترویج مهدویت، تزریق امید به جامعه است

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاداسلامی  استان کهگیلویه و بویراحمد ورئیس دبیرخانه مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست "یک روز زیر باران" با ذکر این مطلب گفت: اعتقاد به منجی در روح همه ادیان بویژه ادیان ابراهیمی وجود داشته است تا بشر به پایان ظلم امیدوار باشد.
دکتر رحیم اکرامی گفت : دانشگاه آزاد در این امیدبخشی پیشتاز شده تا جوانان دانشجو به آینده امیدوارتر از پیش باشند.
اکرامی با تشکر از اعضای هیات علمی ،کارکنان و دانشجویان به جهت شرکت در همایش یک روزه زیر باران با موضوع توحید و سبک زندگی منتظران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج بیان داشت : به ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برنامه‌های مفصلی با موضوع «مهدویت» و عنوان «چله‌ مهدوی» در سراسر کشور برگزار می‌شود و دبیرخانه مهدویت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اولین برماه خود را  با عنوان «یک روز زیر باران» برگزار می کند.
وی همچنین بیان داشت :دانشگاه آزاد اسلامی تلاش دارد با ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت، روحیه‌ امید را در جامعه تقویت کند، موضوعی که مورد توجه خاص مقام معظم رهبری است. ترویج فرهنگ مهدویت در استان کهگیلویه و بویراحمد از اولویت‌های ماست.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم در این همایش گفت : یکی از وجوه متمایز کننده دانشگاه آزاد اسلامی از سایر دانشگاه ها این است که به صورت شبکه ای به بحث فرهنگ و نهادینه کردن مباحث دینی و فرهنگی اهمیت میدهد.و مباحث قرآنی و دینی را به یک گفتمان تبدیل میکند و آن را برای قاطبه مخاطبان عرضه میدارد .
حجت‌الاسلام دکترمسعود داستار افزود : در همین راستا کار زیبایی که در دانشگاه آزاد شروع گردیده در تقارن زیبای دو نیمه شعبان در امسال  و با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی سال ۱۴۰۰ به‌عنوان سال «مهدوی» واز ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برنامه‌های مفصلی با موضوع «مهدویت» و عنوان «چله‌ مهدوی» در سراسر کشوربرای دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شده است که این امر در ترویج و توسعه فرهنگ مهدویت نقش به سزایی خواهد داشت.
نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  در ادامه سخنان خویش با اشاره به ایه 55 سوره نور ، بیان داشت  : این یک وعده محقق الهی است و با عنایت به کلام حق که می فرماید: إِنَّ اللّهَ لاَ يُخْلِفُ الْمِيعَادَ  همانا خداوند وعده ى خود را تخلّف نمى كند. این امر قطعی است وهیچ گونه شکی نیست که خلافت  به مومنین و کسانی که کار های شایسته انجام میدهند میرسد.
وی گفت : کسانی که بتوانند ایمان خود را حفظ کنند و در آخر الزمان بر عمل صالح و کار های شایسته خویش باقی بمانند چرا که حفظ ایمان در آخر الزمان به گوی آتشینی در دست تشبیه شده است که به اسانی و به راحتی نمی توان آن را نگه داشت و فقط راسخون در دین قادر به حفظ اعتقاد و ایمان خویش می باشند.
حجت الاسلام داستار ادامه داد : در این عصر و دوره آخر الزمانی اسباب تعارض ،تضاد و تزاحم با ایمان فراوان شده است .روایات آخر الزمانی و مهدوی مشخص میکند که در دوره آخر الزمان انسان با ایمان از خانه خارج و بدون ایمان به خانه بر میگردد برعکس این مطلب هم وارد شده است شخص با ایمان وارد خانه شده و در یک شبانه روز ایمان خود را از دست میدهد. ایمان در افراد قطعه قطعه می شود پازلی می شود ایمان در بعضی افراد شاید دریا هم با شد ولی عمقی ندارد عمق کم است عمق بخشی به ایمان در آخر الزمان به حداقل رسیده است.خاصیت ایمان های مجازی و معارف مجازی این است. 
وی گفت : سوال این است چقدر معارف مهدوی و اهل بیتی در دسترس ما قرار میگیرد؟و ما چقدر از معارف حقیقی و ناب استفاده میکنیم و بهره می بریم و به ایمان خود عمق میدهیم؟
حجت الاسلام داستار افزود : امام زمان وقتی تشریف می اورند و ظهور میکنند که چهار شرط ایجاد شده باشد و مهیا باشد 1-رهبر2- مکتب 3-یاران 4 آمادگی عمومی جهان باید تشنه ظهور یک منجی باشدتا ظهور صورت پذیرد و مردم جهان راغب یک منجی شود تا ایشان ظهور نمایند.
وی در ادامه تفسیر این آیه نورانی بیان داشت : خداوند متعال وعده داده است که مسلمانان بعد از تحمل شدائد وسختی ها و پایداری در ایمان راسخ و انجام عمل صالح ترس و ناامنی ایشان به امنیت و آرامش تبدیل خواهدگردید و همان گونه که اشاره شد این یک وعده محقق الهی است که خلافت بر روی زمین به مومنین خواهد رسید و این امر با ظهور حجت حق و صاحب العصر و الامر و الزمان صورت خواهد گرفت.
حجت الاسلام داستار گفت : در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با پیروز شدن انقلاب اسلامی در سال 57 کسی آمد به نام روح الله الموسوی الخمینی  وبار دیگر معنویت را مطرح کرد.حاکمیت بر مبنای دین را مطرح کرد .ایدئولوژی بر مبنای نظام ولایت فقیه را مطرح کرد.صدور انقلاب یعنی اینکه ما وظیفه داریم آرمان های امام را فرهنگ امام را به تمام دنیا صادر کنیم .صدور انقلاب یعنی مقدمه سازی جهانی برای ظهور امام زمان (صلوات الله علیه)این آن چیزی است که حضرت امام برای آن تلاش نمودند.
وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به زیارت جامعه کبیره گفت: در زيارت جامعه كبيره مى‌خوانيم:بِكُمْ فَتَحَ الله وَ بِكُمْ يَخْتِمُ وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلّا بِإِذْنِهِ وَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّرَّ.
خداوند [عالم وجود را] به شما آغاز كرد و به شما نيز ختم مى‌كند و به واسطه شما، باران را فرو مى‌ريزد و به واسطه شماست كه آسمان را از اينكه بر زمين افتد [جز به اذن او] نگه مى‌دارد و به واسطه شما، اندوه را مى‌زدايد و سختى را برطرف مى‌كند. وجود یا خلافت الهی یا همه خوبی‌ها و خیراتی که بر عالم سرازیر می‌شود، به‌واسطه پیامبر اکرم ـ صلی‌الله‌علیه‌وآله ـ و ائمه اطهار ـ علیهم‌السلام ـ است. هستی به‌خاطر آن بزرگواران آفریده شده است؛ زیرا اگر آنها نبودند، خداوند آسمان و غیر آن‌را نمی‌آفرید. «بکم یختم»؛ یعنی این‌که دولت و حکومت ائمه اطهار ـ علیهم‌السلام ـ آخرین دولت و حکومت الهی است و یا مقصود این است که دولت و حکومت متعلق به آنهاست و یا آن‌که همان‌گونه که جهان هستی با وجود مقدس آنان آغاز شده، با وجود مقدس آنان نیز پایان می‌یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار