مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد
جعفری گفت: غربالگری روزانه و تزریق دز سوم واکسن برای تمام کارکنان و کارمندان ادارات الزامی است.
کد خبر: ۱۰۲۵۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 31 January 2022

به گزارش تابناک قم، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم در جلسه مدیریت بحران شهرداری قم به تشریح وضعیت شهر با آغاز موج ششم کرونا پرداخت و گفت: همان‌طور که بار‌ها تذکر دادیم سرایت اومیکرون بسیار شدید است و با شیوع آن متأسفانه در مدت‌زمان کمی وضعیت قم از زرد به قرمز رسید و تعداد بستری‌ها افزایش یافت.

نرگس جعفری گفت: به‌محض این که فرد علائم بیماری را در خود حس کرد می‌بایست تست کرونا دهد و ظرف سه روز تا مشخص شدن جواب آن در قرنطینه باشد که اگر مثبت بود از ۱۰ تا ۱۴ روز می‌بایست قرنطینه شود و هنوز دستورالعملی در مورد مدت‌زمان پنج روز ابلاغ نشده است.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی قم با تأکید بر جدی گرفتن واکسیناسیون به‌ویژه در ادارات و سازمان‌ها گفت: غربالگری روزانه و تزریق دز سوم واکسن برای تمام کارکنان و کارمندان ادارات و سازمان‌ها الزامی است.

جعفری ضمن انتقاد از آمار پایین رعایت شیوه نامه های بهداشتی و ساده‌انگاری در نقاط مختلف شهر گفت: استفاده از ماسک بسیار ضروری است، چراکه واکسن ایمنی بدن را بالا می‌برد ولی ۱۰۰ درصد از ابتلا جلوگیری نمی‌کند و ضرورت دارد افراد از ماسک استفاده کرده و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار