تابناک: فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همه‌ مشکلات امنیتی با رایزنی با کشور عراق حل‌شده و پیاده‌روی اربعین امسال در کمال امنیت برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 28 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سردار قاسم رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در مرز مهران اظهار کرد: از اربعین سال گذشته تاکنون چهار جلسه رسمی با فرماندهان ارشد عراق داشته‌ایم و تقریباً همه مشکلات امنیتی بین دو کشور رفع شده و مرزهای کشور برای تردد زائران در اربعین امسال آماده است.

وی گفت: سال گذشته مشکلاتی در اروند داشته‌ایم که امسال با هماهنگی مسئولان عراقی امسال در ایام اربعین گارد ساحلی مستقر خواهد شد، در هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه امنیت کامل برای تردد زوار برقرار است.

فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه با حمل‌ونقل و پایانه‌های هماهنگی‌های لازم به‌عمل‌آمده و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قطعاً امسال شاهد تردد بهتر زائران و حمل‌ونقل آن‌ها خواهیم بود، گفت: افزایش گیت‌های ورود و خروج، افزایش سرویس‌های بهداشتی و خدمات‌دهی ۲۴ ساعته در مرزها به زائران در دستور کار قرار دارد و امسال نیروهای بیشتری در مرزها استقرار خواهند یافت.

وی بابیان اینکه ترد زائران در ایام اربعین فقط با گذرنامه و ویزا صورت می‌گیرد و هیچ‌کس نمی‌تواند بدون گذرنامه از مرز عبور کند، گفت: با کشور عراق برای ورود و خروج راحت آمبولانس‌ها برای انتقال بیماران به مراکز درمانی هماهنگی شده و مشکلی نخواهیم داشت.

رضایی با تأکید بر اینکه ۲۰ روز قبل از اربعین در مرزهای کشور با تمام توان مستقر خواهیم بود، افزود: با توجه به تلاش‌ها و هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده اربعین امسال بسیار بهتر از سال گذشته برگزار خواهد شد.

قبل از نشست خبری اجلاس فرماندهان مرزبانی غرب کشور با فرماندهان کشور عراق برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار