فرمانده مرزبانی عراق تاکید کرد: امنیتی تمامی جاده های ارتباطی و گذرگاه های منتهی به شهر مقدس کربلای معلی را در ایام اربعین حسینی تامین خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷ 28 September 2015
فرمانده مرزبانی عراق تاکید کرد: امنیتی تمامی جاده های ارتباطی و گذرگاه های منتهی به شهر مقدس کربلای معلی را در ایام اربعین حسینی تامین خواهیم کرد.
به گزارش تابناک ایلام، سرلشگر مصطفی عبدالکریم مزعل روز دوشنبه در حاشیه نشست با فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در مرز بین المللی مهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پوشش امنیتی در ایام اربعین حسینی برای عزیمت زوار اباعبدالله الحسین (ع) افزایش خواهد یافت و با استقرار قرارگاه های مرزی اجازه کوچکترین فعالیتی به گروه های تروریستی نخواهیم داد.
وی افزود: اشراف نیروهای امنیتی و مردمی بر گذرگاه های مرزی بسیار بالاست و نگرانی از این جهت وجود ندارد.
فرمانده مرزبانی عراق یادآور شد: جمعیت کربلا حدود یک میلیون و 350 هزار نفر است در حالیکه سال گذشته این شهر میزبان بیش از 25 میلیون زایر حسینی در ایام اربعین بود که بدون کوچکترین حادثه امنیتی آیین های این روز را برگزار کردند.
مصطفی عبدالکریم مزعل ادامه داد: گروه تروریستی داعش سال گذشته نقشه های متعددی را برای به مخاطره انداختن امنیت زوار و و ایجاد اخلال در برگزاری آیین های اربعین حسینی طراحی کرده بود که در سایه هوشیاری نیروهای امنیتی و مردمی عراق در اجرای توطئه های خود ناکام ماندند.
وی اضافه کرد: حافظ اصلی امنیت زوار اربعین خود حضرت اباعبدالحسین (ع) است که همواره عاشقان و مریدان خود را در برهه های حساس یاری کرده است.
پنجمین اجلاس فرماندهان مرزبانی استان های غرب کشور از صبح امروز در شهرستان مرزی مهران در حال برگزاری است.
این اجلاس با حضور فرمانده مرزبانی ناجا، فرماندهان مرزبانی پنج استان غرب ایران اسلامی و فرمانده مرزبانی عراق و نمایندگان مرزبانی استان های مرزی عراق با کشورمان و با رویکرد بررسی وضعیت امنیتی مرزهای 2 کشور بویژه در آستانه ایام اربعین حسینی و برنامه ریزی برای تردد زوار از مرزهای رسمی دو کشور برگزار می شود.
سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست حضور دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار