انبوهی از پیام‌های تسلیت‌ در اندوه عروج قاری ممتاز مشهدی
در پي درگذشت قاري ممتاز بين المللي «محسن حاجي‌حسني کارگر» در فاجعه منا، شب گذشته محفل قرآن خوانی به یاد اين نخبه قرآني در حسينيه تهراني‌هاي مشهد مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۳۳ 27 September 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی،محسن حاجی حسنی کارگر یکی از مفقودان کاروان اعزامی قاریان به حج تمتع امسال بود که نامش پیش از این در فهرست مفقودان حادثه منا آمده بود و در نهایت خبر درگذشت وی صبح امروز توسط خانواده اش تایید شد .
این قاری بین المللی و ممتاز مشهدی به جهت کسب مقام نخست در مسابقات بین المللی قرآن کریم در مالزی همراه با کاروان قاریان از طرف بعثه مقام معظم رهبری به این سفر اعزام شده بود.  وی نماینده کشورمان در مسابقات بین المللی قرآن مالزی بود که توانست مقام نخست این رقابت ها را در خرداد ماه سال جاری از آنِ خود کند. و این در حالی بود که از 9 سال گذشته تاکنون نمایندگان ایران در این مسابقات به عنوان نفر اول معرفی نشده بودند. 
با انتشار خبر درگذشت اين نخبه قرآني، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد به مناسبت درگذشت محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در فاجعه منا، پیام تسلیتی صادر کرد.
متن پیام عضو مجلس خبرگان رهبری به این شرح است:
درگذشت جوان مومن‌، انقلابی و قاری افتخارآفرین مشهد الرضا(ع)، آقای محسن حاجی‌حسنی‌کارگر بر اثر بی‌کفایتی آل سعود را به خانواده ایشان و جامعه قرآنی تسلیت عرض می‌نمائیم.
آینده آخرت آنان در ناز و نعمت و حشر با شهدای کربلاست و روی سیاه و افتضاح و بی‌آبرویی برای این عامل مزدور ناپاک آمریکایی، آل‌سعود و حکومت سعودی در برابر این جنایت‌ها باقی خواهد ماند.
همچنین حجت الاسلام و المسلمين «علي محمدي» رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور و حجت الاسلام و المسلمين «محمدرضا حشمتي» معاون قرآن و عترت وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز با صدور پيام هاي جداگانه، اين ضايعه دردناک را به خانواده آن مرحوم و عموم ملت بزرگوار ايران به ويژه جامعه قاريان کشور تسليت گفتند.
حجت الاسلام گنابادی نژاد و جمعی از مدیران اوقاف استان از جمله نخستین گروههایی بودند که برای تسلیت به منزل این قاری آسمانی رفتند.
همچنین «سيدسعيد سرابي»، مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي نيز پس از حضور در منزل این استاد عامل له قرآن با تسليت درگذشت آن قاری نخبه، اظهار کرد: پس از مشخص شدن زمان تشييع و خاکسپاري مرحوم حاجي حسني کارگر، محفل يادبود اين نخبه قرآني با حضور مسئولان کشوري در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
شايان ذکر است امشب نيز محفلي به ياد آن مرحوم بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خميني(ره) حرم مطهر رضوي برگزار مي شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار