در حالی که روستاهایی مانند دوبند سرمست، گوراب، نخود کاران، گره ای، تنگ می، توگبری و طسوج ..، به احداث جاده هموار نیاز دارند، اما توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و شاید هم به دستور برخی مسئولان مافوق یا هم تسهیل خدمات برای خانوادۀ افراد خاص ، در روستایی! ، جاده ای صرفا جهت دسترسی به قبرستان احداث می شود!
کد خبر: ۱۰۰۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳ 11 November 2021
تبعیض در غربت غریبخانه + فیلم

 

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن ظرفیت های مناسب برای توسعه دامداری،کشاورزی و باغداری و همچنین به دلیل داشتن طبیعتی چهارفصل و آب و هوای مناسب پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری دارد اما متاسفانه راه دسترسی انها به مناطق شهری از جمله برای حمل و نقل آسان محصولات و تولیدات کشاورزی و باغی با مشکلات زیادی مواجه است.
در حالی که مسیر روستای شهید درخش (غریبخانه) که تقریبا بالغ بر 13 خانوار در آن ساکن هستند و یکی از بزرگترین طرح های شترمرغ استان نیز در این مسیر قرار دارد، عملیات زیرسازی آن انجام شده اما متأسفانه قیرپاشی و آسفالت آن از سال 98 تا کنون انجام نگرفته است.
در حالی که روستاهایی مانند دوبند سرمست، گوراب، نخود کاران، گره ای، تنگ می، توگبری و طسوج همچون سایر روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد که علیرغم پتانسیل مناسب برای دامداری، کشاورزی و توسعه باغات و همچنین مناطقی بهینه برای پرورش آبزیان و زنبورداری و ...، به احداث جاده هموار نیاز دارند، اما توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و شاید هم به دستور برخی مسئولان مافوق یا هم تسهیل خدمات برای خانوادۀ افراد خاص ، در روستایی! ، جاده ای صرفا جهت دسترسی به قبرستان احداث می شود، این در حالی است که احداث جاده های روستایی بیشتر از جاده منتهی به قبرستان اولویت دارد.
معاونت اداره کل راهداری و حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای اجرای آسفالت جاده های روستای نیاز به تامین قیر رایگان داریم.
مهدی نوری پور افزود: قیر راه های روستایی هم اکنون از طریق ردیف استانی تامین می شود که پاسخگوی را های روستایی نیست و نیاز است مسئولان متولی برای تامین قیر از محل منابع ملی تلاش بیشتری کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته آسفالت بیش از ۱۹ کیلومتر جاده روستایی در استان انجام شد، گفت: امسال ۲۷ کیلومتر راه روستایی دیگر در استان آسفالت می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، امر ساخت و تامین راه روستایی مسیری هموار برای افزایش روز افزون توسعه اقتصادی و کاهش مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرهاست که باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه های مربوطه قرار گیرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار