معاون حمل و نقل اداره کل پایانه ها و راهداری خراسان شمالی گفت: طی هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد از اتوبوس های مسافربری برون شهری در این استان از عرصه خدمات رسانی خارج شدند.
کد خبر: ۱۰۰۶۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 02 November 2021

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سعید سبحانی اظهارکرد: بالا بودن سن ناوگان اتوبوس رانی مهمترین دلیل خروج این دستگاه ها از عرصه فعالیت است.

وی افزود: سن ناوگان اتوبوس رانی برون شهری در این استان ۱۲.۶ درصد است که در مقایسه با میانگین کشوری ۱۲.۴ درصدی، کمی بالاتر است.

سبحانی ادامه داد: از سوی دیگر طی امسال ۱۲ درصد به تعداد خودروهای سواری کرایه عمومی برون شهری در مقایسه با مدت سال گذشته افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات این حوزه بالا بودن سن ناوگان مسافربری در این استان است، اظهار کرد: بالا بودن سن ناوگان، افزایش قیمت لوازم یدکی، کاهش تعداد مسافرها و عدم اختصاص تسهیلات ارزان قیمت سبب شده تا تعدادی از ناوگان از عرصه فعالیت خارج شوند.

این مقام مسئول به شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: بالا رفتن نرخ کرایه و ارائه تسهیلات کرونایی تاثیری بر خروج فعالیت ناوگان مسافربری عمومی استان طی این دو سال نداشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار