دولت‌مردان به دنبال عنایت ویژه آمریکا نباشند

امام جمعه اردبیل گفت: مبادا رجال سیاسی ما با مسامحه و کم‌کاری فکر کنند که آمریکا به این کشور عنایت ویژه و خاص اقتصادی و مالی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 22 September 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در آغازین روز هفته دفاع مقدس در میدان مصلی در شهر اردبیل اظهار کرد: نیروهای مسلح ما با رژه مقتدرانه خود در حقیقت قدرت و صلابت و اراده ملت ما را به معنای واقعی به نمایش گذاشتند و این ملت به وجود چنین نیروهای مسلح با عظمت بایستی افتخار کرده و به آن ببالند.

وی با بیان اینکه در این مانورها و رژه‌ها جهانیان قدرت این ملت و حضور همیشگی‌شان را در صحنه‌های مختلف نظاره‌گر هستند، گفت: همه ملت‌های دنیا می‌دانند که مردم ایران مردمی جنگ‌طلب نیستند و اگر در هشت سال دفاع مقدس وارد عرصه جنگ با تمام استکبار شدند به خاطر تحریک صدام حسین با پشتیبانی آمریکا بود که ملت ایران در این هشت سال کوشید تا به دشمن اجازه نفوذ به این کشور را ندهد.

امام جمعه اردبیل یادآور شد: استراتژی و اعتقاد ملت ایران و نظام اسلامی ما استراتژی برقراری صلح و آرامش و امنیت در دنیا است و ما هیچ گاه نخواستیم جنگی را به دیگران تحمیل کنیم یا اصول اساسی‌مان را به هر شکل ممکن زیر سئوال ببریم.

عاملی تصریح کرد: صدام حسین با چراغ سبز آمریکا جنگ هشت ساله‌ای را به ما تحمیل کرد تا در همان سال‌های نخستین پیروزی انقلاب اجازه ندهند شعار جهانی انقلاب اسلامی که دشمنان از آن واهمه داشتند تبلیغ و ترویج شود.

وی ادامه داد: این انقلاب با آرمان مقدس خود نه تنها درصدد سرنگونی رژیم شاهنشاهی بود بلکه سعی کرد در برابر نظام اهریمنی که کرامت و عظمت مسلمانان را شکسته بودند ایستادگی کند.

دشمن راضی نیست یک روز انقلاب پابرجا بماند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه ایستادگی ملت ایران در این 36 سال ستودنی است و در نقطه مقابل این خلق حماسه‌ها دشمنان ما راضی نیستند حتی یک روز این انقلاب زنده و بالنده و با نشاط در صحنه حاضر باشد، افزود: استکبار از اینکه انقلاب ما همچنان روی پای خود ایستاده است سخت نگران و در ترس و واهمه است تا مبادا انقلاب اسلامی ایران بتواند پیام خود را که جهانی و بین‌المللی کرده است در همه ملل و جوامع رونق بدهد.

عاملی بیان کرد: هر نهضت و انقلابی غیر از انقلاب ما بود قطعا تاکنون به نقطه استحاله رسیده و در تفکر دشمن هضم می‌شد اما این انقلاب با وجود فشارهای تبلیغاتی، جو کاذب و تلاش امپراتوری رسانه غرب تمام دشمنان را با دیپلماسی عقلانیت خلع‌ سلاح کرده است و اجازه نداده است تا اندیشه مستبدانه غرب و استکبار جهانی بر این ملت تحمیل شود.

وی با بیان اینکه ما هیچ‌ وقت از اصول خودمان تنازل نکردیم و قصد کوتاه آمدن از شعار و حقیقت انقلاب اسلامی را نداریم، گفت: با وجود همه جوسازی‌ها و فضاسازی‌های کاذب استکبار جهانی ملت ایران هیچ وقت از حق و حقوق واقعی خود استعفا نداده و لحظه‌ای از آن کوتاه نمی‌آید.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: تا زمانی که انقلاب اسلام پشتوانه قوی و عاشورا را دارد نه تنها از اصول خود تنازل نمی‌کند بلکه آبرو و حیثیت خود را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی حفظ می‌کند.

عاملی عنوان کرد‌: اگر نظام اسلامی دست لیبرال‌ها می‌افتاد یک روزه آن را تحویل آمریکا می‌دانند و تمام حیثیت، آبرو و دستاورد ما زیر سئوال می‌رفت.

وی خطاب به افرادی که برای برقراری رابطه با آمریکا لحظه‌شماری می‌کنند و از این بابت ذوق زده شده‌اند، افزود: مبادا رجال سیاسی ما با مسامحه و کم‌کاری فکر کنند که آمریکا به این کشور عنایت ویژه و خاص اقتصادی و مالی خواهد داشت در حالی که تحقق این امر هیچ وقت اتفاق نیفتاده و هیهات که دشمن بخواهد قدمی در راستای اقتدار اقتصادی این ملت بردارد.

امام جمعه اردبیل هویت انقلاب اسلامی ما را برگرفته از پیام عاشورا، بعثت و غدیر توصیف کرد و ادامه داد: ما اصول جامعه آرمانی مدنی را بر پایه فرهنگ اسلامی که همان صلح‌طلبی است دنبال می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا یک حرکت واقعی و حقیقی در این حوزه اتفاق بیفتد.

عاملی ملت ایران را ملت صلح‌طلب و آرمانی توصیفی کرد و گفت: آنهایی که ایرانیان را محور شرارت معرفی می‌کنند خود عنصر اصلی شرارت هستند و ما اگر در جنگ هشت ساله تحمیلی وارد میدان مقابله با قدرت اهریمنی شدیم به خاطر دفاع از کیان و سرزمین و آرمان‌مان بود که به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهیم این دستاوردها پایمال شود.

وی با بیان اینکه ما امروز از هیچ قدرت اهریمنی هراس و واهمه‌ای نداریم، چرا‌که امروز نیروهای مسلح این ملت در همه صحنه‌های آبی، خاکی و زمینی حضوری توانمند دارند، تصریح کرد: نیروهای دریایی ما با طی کردن آب‌های آزاد با چنان قدرتی در صحنه و منطقه حاضر هستند که حتی با زبان فارسی دستور صادر می‌کنند و غربی‌ها از ترس و واهمه خود زبان فارسی یاد گرفته‌اند تا فرامین نیروهای دریایی ما را شنیده و به آن عمل کنند، چراکه می‌دانند اگر کوچکترین خطایی را مرتکب شوند با هجمه‌های سنگین روبه‌رو خواهند شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل یادآور شد: این برای یک ملت از نان شب هم که اسباب شرافت، عزت و اقتدار واقعی واجب‌تر است و زمینه صلابت تمام عیار ملت ایران را فراهم می‌آورد.

نفوذ فرهنگی بدترین شیطنت آمریکا در عصر معاصر است

عاملی خطاب به نیروهای مسلح و شرکت‌کنندگان در مراسم رژه بیان کرد: جنگ همچنان ادامه دارد و سخت‌تر از جنگ هشت سال دفاع مقدس جنگ فرهنگی دشمن است که قصد دارد هویت فرهنگی، تاریخی، اصالت و آداب و رسوم ما را از بین ببرد و سلوک آمریکایی را جایگزین تمام آداب و رسوم سنتی ما بکند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و نظام استکباری علاقه دارند تا در همه زمینه‌ها ملت ایران روش آنها در رفتار، حرکت‌ها و سکنات، پوشش و حتی غذا خوردنمان به عنوان رفتار تقلیدی از غرب مدنظر قرار دهند در حالی که قطعا ملت ایران به چنین سلوکی رضایت نخواهند داد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل نفوذ فرهنگی را بدترین شکل نفوذ شکل دشمن و قصد آمریکایی‌ها برای ضربه زدن به نظام اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: ما به اقتدار فرهنگی و قلعه امنیت غیرت و صلابت نیاز داریم تا در مقابل هجمه‌های سنگین استکبار که قصد دارند تا با رسوم و هویت‌های برجسته فرهنگی ما را استحاله کنند بایستیم و اجازه ندهیم دشمنان بخواهند به حرکت این ملت ضربه وارد کنند.

عاملی همسان‌سازی فرهنگی را تفکر شوم استکبار توصیف کرد و گفت: باید نهاد خانواده مراقبت بیشتری را در مورد این هجمه‌ها انجام دهد، چراکه نهاد خانواده سلول جامعه است که اگر از کار بیفتد تباهی و سیاهی به بار می‌آورد.

وی حضور ملت در صحنه را مجاهدتی بی‌نظیر توصیف کرد و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را گرامی داشت و یادآور شد: ما اگر امروز در عرصه‌های جهانی خاضع و منقاد استکبار نشده‌ایم به خاطر آن است که در تبعیت از آرمان شهدا همچنان در مسیر عزتمند آنها گام برمی‌داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار