مردم فارس،سالانه چقدر صدقه می دهند؟

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به اینکه سالانه 12 میلیارد تومان از صدقات مردم فارس جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: این میزان صدقات تنها 10 درصد هزینه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد را تامین می‌کند.
کد خبر: ۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ 03 March 2015

علی الهیاری شامگاه دوشنبه در هشتادو هشتمین جلسه شورای شهر شیراز، با اشاره به اینکه فقر زیبنده شهر شیراز نیست، اظهار داشت: 50 درصد از فقرای شیراز غیربومی هستند که باید امکاناتی را فراهم کرد تا به شهرها و روستاهای خود بازگردند.

وی با بیان اینکه این افراد معمولاً توان خرید خانه در شهر را ندارند بنابراین در حاشیه شهر ساکن می‌شوند، گفت: در حال حاضر کمیته امداد و بنیاد مسکن مبالغی را برای احیای خانه‌های روستایی به این افراد می‌دهند و اگر شهرداری نیز در این امر مشارکت کند، ساماندهی فقر در شیراز بهتر صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با اشاره به اینکه سالانه 12 میلیارد تومان از صدقات مردم فارس جمع‌آوری می‌شود، تصریح کرد: این میزان صدقات تنها 10 درصد هزینه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد را تامین می‌کند.

وی فوت سرپرست خانواده، از کار افتادگی، طلاق و زندانی‌بودن سرپرست خانواده را از مهم‌ترین عواملی دانست که سبب می‌شود خانواده‌ای تحت پوشش کمیته امداد درآید.

الهیاری با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل مددجویان تحت پوشش در شیراز «مَسکن» است، بیان کرد: پروژه مسکن مهر سبب شد که مشکل مسکن 2 هزار خانوار تحت پوشش حل شود اما هنوز 5 هزار و 88 خانوار در شیراز مشکل «مَسکن» دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس اظهار داشت: 500 خانوار تحت پوشش کمیته در شیراز در بافت قدیمی ساکن هستند که با همکاری شهرداری مشکل مسکن این افراد حل می‌شود.

وی بیان کرد: روزانه بسیاری از مددجویان به دلیل ناتوانی در پرداخت اجاره‌بها بی‌خانمان می‌شوند که شهرداری شیراز می‌تواند بخشی از ساختمان‌های بدون استفاده خود را برای اسکان موقت این افراد در اختیار کمیته قرار دهد.

الهیاری با بیان اینکه 3 هزار و 350 یتیم تحت پوشش در شهر شیراز زندگی می‌کنند، گفت: این ایتام توسط 10 هزار و 500 حامی حمایت می‌شوند و شهرداری شیراز نیز می‌تواند با بسته‌هایی با عنوان عیدی به این افراد هدیه دهد و در حمایت از این ایتام شریک باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان از طریق کمیته توانمند و شاغل شده‌اند و محصولات مختلف تولید می‌کنند، افزود: این افراد برای عرضه و فروش محصولات مشکل دارند و شهرداری می‌تواند با ایجاد بازارچه‌هایی مشکل این افراد را برطرف کند.

شورای شهر شیراز در خاتمه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری 50 میلیون تومان از محل ماده 17 به‌عنوان کمک به کمیته امداد اختصاص داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار