امام جمعه سیرجان: توجه به سلامت مردم در عزاداری‌ها ضرورت است

امام جمعه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان سیرجان تاکید کرد: توجه به سلامت مردم در عزاداری های امام حسین(ع) ضرورت و نیز پاسداشت رشادت‌های شهدای کربلا زنده نگه داشتن یاد شهدا و احیای امر به معروف است.
کد خبر: ۹۸۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 13 August 2021

حجت الاسلام سید محمود حسینی روز جمعه در جلسه هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیرجان در محل سپاه ناحیه مقاومت این شهرستان افزود: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، و سفارش ما هم به عزاداران محرم توجه به آرمان قیام آن حضرت است.

وی با بیان اینکه نباید در مقابل ناهنجاری ها در جامعه بی تفاوت باشیم اظهارداشت: یکی از پیام ها و محورهای اصلی نهضت عاشورا فلسفه امربه معروف و نهی از منکر است و پیروی از مکتب حسینی به عنوان تنها مسیر رسیدن به سعادت مندی و عزت است.

محسن  نیک ورز دادستان سیرجان نیز در این نشست گفت : امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه مثبت محوری، ایجابی و ارشادمحور است و تنبیهی و سلبی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امر به معروف مقدم بر نهی از منکر است، عنوان کرد: تا جایی که سلاح امر به معروف کارساز است از سلاح نهی از منکر استفاده نمی‌شود و امر به معروف پیشگیری محور و نهی از منکر درمان محور است.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه مقاومت سیرجان نیز گفت: لزوم تقویت روحیه مطالبه گری در جامعه، خواست حضرت امام حسین(ع) برای احیای امربه معروف و نهی از منکر بود و اجرای این فریضه جامعه را در مسیر سلامت و سعادت قرار می دهد.

سرهنگ حمید سبزعلی پور در خصوص اهداف برنامه‌های اجرایی دهه امر به معروف و نهی از منکر افزود : ایجاد ارتباط با بدنه مردمی، نهادهای انقلابی و دستگاه های اجرایی در زمینه اولویت‌بخشی به امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از طریق برنامه‌های آموزشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مردمی، تبیین و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد اقناعی در تمام سطوح جامعه با بهره‌گیری از فضای معنوی ایام محرم و فرهنگ‌سازی و ترویج الگوهای موفق از جمله این اهداف است.

وی شعار دهه امر به معروف و نهی از منکر را «قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر، مسئولان پاسخگو» عنوان کرد و افزود: دو هشتگ «بی تفاوت نباشیم» و «همه مسئولیم» باید در فضای مجازی رواج یابد.

سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان نیز گفت: اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر از اصول اصلی جامعه‌سازی و جامعه‌پردازی اسلام است و باید از طریق این فریضه شاهد کاهش ناهنجاری های اجتماعی و رسیدن به جامعه سالم با الگوی اسلامی باشیم.

امام جمعه سیرجان: توجه به سلامت مردم در عزاداری‌ها ضرورت است

 در پایان جلسه، اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با حضور در گلزار شهدای گمنام ضمن تجدید میثاق با شهدا قبور مطهر این شهدا را عطر افشانی و گلباران کردند.

شهرستان سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار