۱۰ میلیارد تومان صرف مرمت قنوات مهریز شد

مدیر جهاد کشاورزی مهریز گفت: طی سال جاری ۱۰ میلیارد تومان بودجه استانی صرف مرمت و بهسازی قنوات شهرستان شد.
کد خبر: ۹۷۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳ 20 June 2021

به گزارش تابناک یزد، محمد جعفری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران شهرستان افزود: این بودجه صرف مرمت و بهسازی ۴۰ رشته قنات در بخش مرکزی در دهستان‌های بهادران، تنگچنار، میانکوه ، ارنان و خورمیزات شد.

وی ادامه داد: بهسازی قنوات روستاها جزو برنامه‌های محوری جهاد کشاورزی است که با همکاری دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و همکاری و پیگیری برخی از دستگاه‌های اجرایی در مناطق مختلف اقدام می‌شود.

این مسوول اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۶۰ رشته قنات در سطح شهرستان وجود دارد که با سهم بلاعوض جهاد کشاورزی و دهیاری‌ها و مشارکت مردمی عمل مهم مرمت و بهسازی در مناطق روستایی بخش مرکزی ادامه دارد.

جعفری تصریح کرد: بیشترین قنات در شهرستان در دهستان خورمیزات وجود دارد که بالاترین سطح زیرکشت محصولات کشاورزی را دارد و بارش کم موجب ضرر و زیان به برخی قنوات شده و مرمت آنها در اولویت است.

وی اظهارکرد: بهسازی قنوات از مظهر آن تا مادر چاه و زیباسازی و احیاء و مرمت، نقش مهمی در اصلاح الگوی کشت، بهره‌وری آب و حفاظت از آب و خاک دارد و باید حفظ آنها که جزو سرمایه مهم منطقه است جدی گرفته شود.

همچنین معاون تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مهریز گفت: با تولید سالانه ۱۲ میلیون نهال پسته از سوی ۹ نهالکار، این شهرستان رتبه اول تولید کشور را در اختیار دارد.

اجمد باقری‌پناه با اشاره به اینکه شرایط مناسب آب و خاک ،برنامه‌ریزی و سخت‌کوشی کشاورزان موجب کسب این رتبه مهم در کشور است افزود: توسعه کشت نهال پسته در شهرستان محور برنامه است.

وی سطح اراضی کشاورزی مهریز را ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار ذکر کرد که حدود ۱۵ هزار بهره بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی در این شهرستان فعالیت دارند که ۱۰ هزار هکتار آن باغی و بقیه زراعی است و میانگین سهم هر کشاورز ۱۱ هزار و ۶۶۷ مترمربع است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار