۲۰درصد سرمایه گذاری‌های زنجان در صنعت برق و الکترونیک است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه ۲۰ درصد از سرمایه گذاریهای صنعتی این استان به صنعت برق و الکترونیک اختصاص یافته است، گفت: هم اکنون ۶۵ واحد در این بخش با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان فعال است.
کد خبر: ۹۷۱۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۳ 16 June 2021

ناصر فغفوری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سه درصد از واحدهای صنایع برق و الکترونیک کشور در استان زنجان مستقر است، افزود: پنج هزارو ۳۵۰ نفر در این واحدها اشتغال دارند.

وی با اشاره به واحدهای بزرگ استان در صنعت برق، گفت: زنجان در زمینه تولید سیم و کابل جزو استانهای پیشرو در کشور به شمار می رود به طوریکه حدود ۳۰ درصد از سیم و کابل کشور در این استان تولید می شود.

فغفوری اظهار داشت: با وجود ۱۸ واحد صنعتی در این بخش شاهد تولید سالانه ۱۱۱ هزار و ۹۰۰ تن سیم و کابل در استان هستیم.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در حوزه سیم و کابل استان بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال بر اساس پروانه بهره برداری صادره شده، است.

فغفوری عنوان کرد: با توجه به اینکه سیم و کابل جزو محصولات صادراتی استان به شمار می رود، میزان صادرات این محصول استراتژیک در سال ۱۳۹۹ بیش از ۹ میلیون دلار بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدات گروه صنعتی ایران ترانسفو در زمینه تولید انواع ترانس های توزیع و فوق قدرت توانسته استان زنجان را به قطب تولید ترانس در کشور مبدل سازد، گفت: هم اکنون سه هزار و ۴۲۰ نفر در شرکت های اقماری این گروه صنعتی در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: شرکت پارس سوئیچ یکی از دیگر از واحدهای بزرگ استان در حوزه صنعت برق به شمار می رود که به عنوان بزرگترین تولید کننده انواع کلیدهای فشار قوی و انواع سکسیونر در کشور محسوب می شود.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری این واحد بر اساس پروانه بهره برداری صادره ۱۵۰میلیارد ریال با ظرفیت اشتغالزایی ۵۰۰ نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار