ترمینال اردبیل به جاده سرچم انتقال می‌یابد

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا با همکاری بخش خصوصی پایانه مسافربری اردبیل را از مکان کنونی به محلی مناسب در کیلومتر 5 جاده اردبیل ـ سرچم انتقال دهیم.
کد خبر: ۹۵۰۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 15 September 2015

علی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: به دلیل شاکی بودن اهالی منطقه سکونتی در اطراف ترمینال کنونی اردبیل ما تصمیم گرفتیم با همکاری بخش خصوصی انتقال ترمینال را به محدوده خارج از شهر و ورودی محور اردبیل ـ سرچم مدنظر قرار دهیم که این کار را به جد و از طریق مسئولان استانی و شهرستانی پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه 46 شرکت مسافربری در سطح استان فعال است که 18 شرکت در مرکز استان ارائه خدمات می‌کند، گفت: این شرکت‌های مسافربری در ارائه خدمات به مسافران از طریق ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری آمادگی فعالیت داشته و در اکثر شهرهای استان با دایر بودن پایانه مسافربری اقدامات مثبت و سازنده‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با بیان اینکه در سطح استان هفت پایانه مسافربری وجود دارد که دو مورد از آنها در اردبیل با همکاری شهرداری و بخش خصوصی فعالیت می‌کنند، افزود: مابقی این پایانه‌های مسافری و ترمینال در شهرهای پارس‌آباد، مشگین‌شهر، کوثر و خلخال و گرمی و بیله‌سوار فعالیت‌هایشان را انجام می‌دهند اما در برخی از شهرها فعالیت این پایانه‌های مسافربری کمرنگ است.

رحمتی جابه‌جایی بیش از 2 میلیون و 287 هزار مسافر را در یک سال گذشته بیان کرد و یادآور شد: در پنج ماهه امسال نیز بیش از یک میلیون مسافر از طریق ناوگان مسافربری عمومی در مناطق مختلف کشور جابجا شده است.

این مسئول با اشاره به کاهش 6 درصدی مسافرت‌های مردم از طریق ناوگان عمومی بیان کرد: البته با ثبت اطلاعات از طریق ترددشمارها و سامانه‌های الکترونیکی به نظر می‌رسد فعالیت بخش خصوصی در این زمینه افزایش یافته و با استقبال مردمی نیز روبه‌رو شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل ادامه داد: در پایانه مسافربری استان اردبیل از اول صبح ساعت 4 تا 23:30 شب ارائه خدمات به مردم به صورت یکسره و مرتب انجام می‌شود و ما در شرایط کنونی با توجه به افزایش مسافرت‌ها یک ساعت فوق‌العاده را نیز به فعالیت پایانه مسافربری اردبیل افزوده‌ایم تا سرویس‌دهی از طریق شرکت‌ها تا ساعت 24:30 شب انجام شود.

رحمتی برقراری سرویس‌های مختلف مسافرتی از اردبیل به مقصد مشهد، اصفهان، قم، زنجان، گنبد کاووس و برخی دیگر از مناطق دیگر کشور را بیان کرد و گفت: حتی برای منطقه مرزی مهران روزانه سرویس‌هایی را دایر کردیم تا به هموطنان ارائه خدمات کنند.

وی از آمادگی تمامی شرکت‌ها و پایانه مسافربری استان در ارائه و عرضه بلیط اینترنتی خبر داد و تصریح کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه تدارک دیده شده در پایانه مسافربری استان نسبت به رزرو بلیط اینترنتی اقدام کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اردبیل با قدردانی از همراهی پلیس راهور، شهرداری و دادستانی اردبیل در جمع‌آوری بساط مسافرگیری از میادین سطح شهر یادآور شد: با ساماندهی این امر حمل و نقل و شرکت‌های مسافربری نیز مصمم هستند تا امر مسافرگیری از داخل ترمینال انجام شده و کمترین توقف اتوبوس‌ها را در میادین سطح شهر شاهد باشیم.

رحمتی ضرورت انتقال پایانه مسافربری اردبیل را به محدوده خارج از شهر بیان کرد و افزود: قرار است این پایانه به کیلومتر 5 جاده اردبیل ـ سرچم انتقال داده شود تا با مشارکت بخش خصوصی پایانه مسافربری جدید در این محدوده شهر اجرایی و عملیاتی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار