۲۵ هزار اصل نهال در روستا‌های سروآباد توزیع شد

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان سروآباد از توزیع ۲۵ هزار اصل نهال مثمر بین روستاییان شهرستان سروآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۴۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 14 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از باشگاه خبرنگاران کردستان، محمد علی‌ویسی مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان سروآباد گفت: پویش ملی "درخت یاری" با شعار درختکاری برای یاری و با هدف کاشت یک میلیون درخت مثمر و بومی با حمایت بنیاد علوی، بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان اجرا شد.

او افزود: در این راستا در شهرستان سروآباد به عنوان منطقه هدف محرومیت زدایی بنیاد علوی، نهاد آبادانی و پیشرفت سروآباد ۲۵ هزار اصل نهال مثمر را در بین ۲ هزار و ۵۰۰ خانوار نیازمند و محروم در روستا‌های تابعه شهرستان تقسیم کرد.

مدیر نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان سروآباد یادآور شد: آموزش‌های اصولی درباره نحوه کاشت این نهال‌ها به این خانواده‌ها ارائه شد و امیدواریم با اجرای این طرح این خانوار‌ها از عواید این درخت‌ها استفاده کرده و معیشت خود را تامین کنند.

او اضافه کرد: نهال‌های خریداری شده منطبق با وضعیت و اقلیم منطقه بوده و پس از اخذ تاییدیه و کارشناسی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با همکاری دهیاران و شورا‌های اسلامی در سطح روستا‌ها توزیع شد.

علی‌ویسی گفت: باتوجه به اینکه بیشترین آمار جمعیت شهرستان سروآباد در روستا‌ها ساکن هستند و شغل اکثریت آن‌ها باغداری و کشاورزی است بنیاد علوی با علم به این موضوع توزیع نهال‌های مثمر را در برنامه کاری خود قرار داد که با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد و بعد از توزیع نهال‌ها با اشتیاق آن‌ها را کاشتند.

در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب در پیاده‌سازی طرح آبادانی و پیشرفت مناطق محروم برای توانمندسازی، روستا‌های شهرستان سروآباد برای انجام فعالیت‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی توسط بنیاد علوی به عنوان نقطه پایلوت در استان کردستان انتخاب شد.

پیرو تفاهم نامه استانداری کردستان با بنیاد مستضعفان در راستای رفع محرومیت و توانمند سازی اقتصادی و فرهنگی مردم، مجریان طرح توان افزایی بنیاد علوی در سروآباد مستقر شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار