۳۸ پروژه عمرانی و اقتصادی در نیر افتتاح شد

۳۸ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان نیر بمناسبت دهه فج روز دوشنبه با حضور استاندار اردبیل با صرف اعتباری بالغ بر ۸۵۴ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳ 08 February 2021

 

کارخانه آب معدنی محراب بهشت واقع در شهرک تخصصی آب نیر ، خط تولید پریفرم ، ماسک سه‌لایه و بسته‌بندی حبوبات و شکر از جمله طرح‌های افتتاحی است که با صرف ۳۳۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۴۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

همچنین فاز دوم کارخانه تولید روکش ملامینه آقایی در شهرک صنعتی نیر با سرمایه‌گذاری ۵۶ میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی ۱۳ نفر ، مجتمع خدماتی رفاهی رسولی ۱۵ نفر در فاز اول دارای نمازخانه، رستوران، سوئیت‌های اقامتی، فروشگاه خدمات خودرویی ، کارگاه محصولات بتنی هوشیار و کارگاه تولیدی فرش دستباف نیر از دیگر طرح‌های افتتاحی است.

استاندار اردبیل در این آیین با اشاره به اینکه روستاهای محروم استان از برق، گاز ، تلفن ، آب و راه‌های آسفالته بهره‌مند هستند، گفت: در ناحیه صنعتی شهرستان نیر تنها یک واحد تولیدی وجود داشت که به برکت انقلاب اسلامی امروزه بیش از ۱۰ واحد با اشتغال جوانان بومی فعالیت می‌کنند.

اکبر بهنامجو اظهارکرد: گاهی مواقع جزیره‌ای عمل کردن و موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب سردرگمی علاقه‌مندان و شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در ترویج فرهنگ اسلامی به روش‌های هنری تلاش شود، افزود: اگر برای ارتقای فرهنگ و اخلاق سرمایه‌گذاری شود هیچ تهدیدی متوجه جامعه و جوانان ما نخواهد شد و سایر حوزه‌ها نیز تقویت می‌شود.

حجت‌الاسلام آیت نعمتی ، امام جمعه نیر هم در این آیین با بیان اینکه در حوزه فرهنگی و ورزشی در این شهرستان کارهای خوبی شروع شده ، از ضرورت رونق اشتغال در منطقه با ترویج مشاغل خرد و کوچک مقیاس خبرداد.

او افزود: در بحث ایجاد گلخانه‌های کوچک مقیاس و کارگاه قالی‌بافی در نیر فعالیت‌های خوبی آغاز شده است.

شهرستان نیر در ۳۰ کیلومتری جنوب غربی اردبیل قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار