رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت همدان:

سرپیچی از ثبت موجودی کالا در سامانه جامع انبار‌ها احتکار محسوب می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر ثبت کالا‌های موجود در استان در سامانه جامع انبار‌ها گفت: سرپیچی از این قانون احتکار و قاچاق کالا محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 04 January 2021
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تاکید بر ثبت کالا‌های موجود در استان در سامانه جامع انبار‌ها گفت: سرپیچی از این قانون احتکار و قاچاق کالا محسوب می‌شود.

به گزارش تابناک همدان؛ حمیدرضا متین در جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان اظهار داشت: تمام انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا باید موجودی خود را در سامانه جامع انبار‌ها به نشانی www.nwms.ir ثبت نام کنند.

او تاکید کرد: چنانچه واحد‌های صنفی و صنعتی مطابق این قوانین عمل نکند مشمول مجازات‌های احتکار و قاچاق کالا می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: همدان رتبه دوم در سامانه جامع انبار‌های کشور را دارد و باید این رویه ادامه یابد.

متین خاطرنشان کرد: بنکداران و صاحبان واحدای صنفی که کهنسال هستند و توان و سواد لازم را برای انجام این کار ندارند از حسابدار کمک بگیرند و در اسرع وقت موجودی کالا‌های مازاد خود را ثبت کنند.

به گفته اصناف و شرکت‌های پشتیبانی امور دام و غله نیز موظف به ثبت لیست اقلام در سامانه جامع انبار‌ها هستند تا مشمول جریمه و برخورد قانونی نشوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآوری کرد: منظور از انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا، تمامی مراکز بارگیری، تخلیه، نگهداری یا ذخیره‌سازی کالا است.

وی افزود: این مراکز شامل انبارها، مراکز دپو، سیلوها، سردخانه‌ها، واحد‌های تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است و به طور کلی هر جایی که کالا به آن وارد یا از آن خارج و یا در آن نگهداری می‌شود در محدوده این طرح می‌گنجد.

متین گفت: برای تسهیل و تسریع فرایند‌های تجاری و همچنین نظارت و مدیریت کارآمد ورودی و خروجی زنجیره تجاری باید ابزاری برای شناسایی مکان نگهداری هر کالا و میزان خروج و ورود کالا‌ها به هر انبار در هر لحظه وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: مردم انبار‌های غیرقانونی را از طریق سامانه ۱۲۴ اعلام تا در سریع‌ترین زمان ممکن به گزارش آن‌ها رسیدگی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار