رییس حوزه علمیه اصفهان درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

آیت الله حسین مظاهری از مراجع تقلید و رییس حوزه علمیه اصفهان در پیامی درگذشت آیت الله محمدتقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۲۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 02 January 2021

در پیام آیت الله مظاهری آمده است: ارتحال عالم حکیم و متفکّر توانا حضرت آیةالله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تأسّف گردید.

رییس حوزه علمیه اصفهان افزود: ایشان فیلسوفی صاحب نظر و استادی مبرز و یکی از شاگردان ممتاز و برجستۀ حضرت علامه طباطبائی بودند که سال‌های متمادی از عمر مبارک خود را در ترویج و توسعۀ معارف قرآنی و حکمت اسلامی و نیز تعلیم و تربیت شاگردان عالم و پرشمار و همچنین تألیف آثار فراوان و ماندگار در ساحت اندیشۀ دینی و فلسفۀ اسلامی سپری ساختند.

وی ادامه داد: پیشگامی ایشان در عرصۀ تحوّل و ارتقای آموزش‌های حوزوی و نقش اساسی و همّت رفیع و عزم راسخِ این عالم اندیشمند در تأسیس مؤسّسۀ در راه حق و سپس بنیاد فرهنگی باقرالعلوم «علیه‌السّلام»  و در نهایت، مؤسّسۀ آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  و زحمات طاقت‌فرسا و سعی بلیغ و سخت‌کوشیِ خستگی‌ناپذیری که در این مسیر خطیر و طولانی مصروف داشتند، بی‌شک از حسنات شاخص کارنامۀ مجاهدت علمی آن عالم جلیل و فکور است.

آیت الله مظاهری در گذشت آیت ‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را به بیت مکرّم و فرزندان گرامی و داماد محترم ایشان و همۀ ارادتمندان و خیل شاگردان ارجمند این عالم متفکّر، تسلیت گفت و از خداوند سبحان علوّ درجات و رحمت و مغفرت واسعه برای این صدیق شفیق و دوست دیرین  و اجر و صبر و سعادت خاندان مصاب و همۀ بازماندگان و همچنین استمرار خدمات و حسنات علمی و فلسفی مسألت کرد.

 آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بدلیل بیماری، عصر جمعه ۱۲ دی دار فانی را وداع گفت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار