برداشت طلای سرخ در کازرون

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون اعلام کرد که برداشت زعفران از سطح ۵ هکتار از اراضی این شهرستان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۲۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 21 December 2020

زهراپناه افزود: با توجه به میانگین عملکرد چهار کیلوگرمی تولید محصول زعفران در هر هکتار، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۲۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

به گزارش دریافتی ایسنا، زهراپناه با اشاره به اینکه زعفران برداشت شده از کیفیت بالایی برخودار است، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی برداشت این محصول از اواسط آبان ماه آغاز و تا اوایل دی ماه ادامه دارد.

تابناک فارس به نقل از ایسنا:زهراپناه عنوان کرد: کشت گیاه زعفران به علت نیاز آبی کم، امکان بهره برداری به مدت۷ تا ۱۰ سال در یک نوبت کشت، رشد در زمین‌های شنی و رسی، تحمل گیاه در برابر آفات و بیماریها، قدرت ماندگاری محصول به مدت طولانی، عدم نیاز به ماشین‌های زراعی سنگین، اشتغال زایی و ...در شهرستان کازرون رو به افزایش است.

کارشناس باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون بیان کرد: این شهرستان دارای اقلیم مناسبی برای کاشت زعفران است که به لحاظ مزایای اقتصادی و نیاز به آب کم، کشت این گیاه گزینه مطلوبی در جهت تغییر الگوی کشت در منطقه است.

این کارشناس جهاد کشاورزی کازرون گفت: کشاورزانی که تمایل به کشت گیاهان با نیاز آبی کم دارند خواست تا با استفاده از تسهیلات مربوطه در تغییر الگو کشت اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار