افتتاح 140 مدرسه در کشور با همکاری بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: 140 مدرسه در آستانه سال تحصیلی در کشور با همکاری این بنیاد افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲ 09 September 2015
به گزارش  تابناک مازندران به نقل از خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، عارف نورزی صبح امروز در همایش «لکوموتیو توانمندسازی اقتصادی در مسیر مازندران» که همزمان با افتتاح طرح‌های اقتصادی شرکت‌های شادشیر شمال، نگین فسفات شمال، پیشتازان صنعت بابل، یاک کاغذ سبز و هانی تجارت خزر برگزار شد، افزود: اردبیهشت ماه سال گذشته با پیگیری استاندار مازندران برنامه‌ای با محوریت رفع محرومیت مناطق محروم این طرح‌های توسعه‌ای با همکاری بنیاد برکت در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری بنیاد برکت از زمان تاسیس تاکنون در کشور از مرز 4 هزار و 250 میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها با تخصیص منابع درباره توجه به نقاط محروم کشور در دستور کار قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در کشور 2 هزار میلیارد تومان در سال جاری رسیده است، تصریح کرد: 140 مدرسه در آستانه سال تحصیلی در کشور با همکاری این بنیاد افتتاح می‌شود.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه 15 هزار دانش‌آموز روستایی محروم از مزایای این مدارس بهره‌مند می‎شوند، گفت: سعی شده در همه زمینه‌ها در سایه عدالت تخصص منابع برای نقاط محروم با توزیع متوازن اعتبار در کل کشور انجام شود.
وی با اعلام اینکه تعداد مدارس احداثی بنیاد برکت در استان مازندران در مناطق محروم سه مدرسه بوده است، اضافه کرد: اکنون تعداد مدارس بنیاد برکت در مازندران به 18 مدرسه افزایش یافته است.
نوروزی با اشاره به اینکه از 4 هزار و 250 میلیارد تومان اعتبار بنیاد برکت 180 میلیارد تومان سهم مازندران بوده است، گفت: در کل دوره فعالیت این موسسه 11 طرح توانمندسازی در استان با اعتبار 164 میلیارد تومان و با ظرفیت اشتغال یک‌هزار و 800 نفر اجرا شد که امیدواریم با افزایش فعالیت این موسسه تعداد افراد بهره‌مند از اشتغال در این بخش‌ها به 4 هزار و 860 نفر افزایش یابد.
وی همچنین از احداث 9 مسجد، 18 مدرسه با اعتبار 10 میلیارد تومان در نقاط محروم مازندران، احداث 6 حسیینه، چند خانه عالم و پل در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: 600 یتیم زیر 10 سال در مازندران زیر پوشش بیمه‌ای بنیاد برکت قرار دارند.
مدیرعامل بنیاد برکت در مازندران در پایان همچنین با اشاره به اینکه 600 نفر در این استان نیز از خدمات کمک هزینه ازدواج، مسکن، اشتغال تسهیلات این موسسه بهره‌مند شدند، گفت: روحیه این بنیاد خدمتگزاری تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری و جلوگیری از محرومیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار