۱۲۴ تن گل محمدی درزنجان تولید شد

مدیرکل منابع طبیعی زنجان به محصول مهم و سودبر گل محمدی اشاره کرد و گفت: امسال ۱۲۴ تن گل محمدی در استان تولید شد.
کد خبر: ۹۱۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲ 14 November 2020

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه گیاهان دارویی جزو گیاهان کم آب بر است، گفت: گیاهان دارویی در شرایط آب و هوایی مختلف و در خاک نامرغوب و کم آب رشد می‌کنند. 

وی با بیان اینکه در زنجان کشاورزان استقبال خوبی نسبت به کشت گیاهان دارویی دارند، اظهار کرد: در زنجان کشت گیاهان دارویی رشد خوبی داشته و تا پایان سال به ۵۵۰ هکتار می رسد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان به محصول مهم و سودبر گل محمدی اشاره کرد و یاد آورشد: منابع طبیعی استان برای تهیه نهال گل محمدی یارانه می دهد. 

آقاجانلو با بیان اینکه پنج واحد در استان زنجان در بخش  فرآوری محصولات گیاهی فعالیت می کنند، ابراز کرد: این واحدها کارهای فرآوری، بسته‌بندی، گلاب‌گیری، اسانس و بسته‌بندی گل زعفران را انجام می‌دهند.

وی ،در خصوص میزان تولید گل محمدی  در استان زنجان ، تاکید کرد: میزان سطح زیر کشت گل محمدی در استان زنجان ۱۰۷ هکتار است و امسال ۱۲۴ تن گل محمدی در استان تولید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان، قیمت فروش هر کیلوگرم گل محمدی تازه را ۲۵ تا ۳۵ تومان در بازار اعلام کرد و گفت: استقبال مردم نسبت به کشت گل محمدی در استان بسیار خوب است.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار