خودکفایی نخبگان ایرانی در تولید قطعات فولادی

صرفه جویی 10 میلیاردی ساخت مبدل حرارتی با دانش بومی

مبدل حرارتی نورد گرم شرکت فولاد مبارکه از تجهیزات راهبردی این واحد با همت بلند صنعتگران کارگاه اسکت فلزی تعمیرگاه مرکزی و متخصصان داخلی طراحی و بومی سازی شد.
کد خبر: ۹۰۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 10 October 2020

ساخت هر کدام از مبدل‌های حرارتی نورد گرم حدود ۱۰ میلیارد ریال برای فولاد مبارکه صرفه‌جویی اقتصادی به همراه دارد.
تکنسین آماده‌سازی کارگاه اسکلت فلزی و مسئول این طرح گفت: این مبدل حرارتی با وظیفۀ خنک‌کاری روغن تجهیزات نورد گرم، ۵ متر طول و بیش از ۳ تن وزن دارد.
مصطفی شفیعیون، بومی‌سازی مبدل حرارتی نورد گرم را از اهمیت بالایی برخوردار دانست و افزود: به‌دلیل نیاز مبرم ناحیه، زمان‌بر بودن تعمیر و بازسازی و انحصار ساخت، بومی‌سازی این تجهیز در دستور کار قرار گرفت که با توجه به شناخت توانایی موجود در شرکت و ظرفیت‌های لازم در پیمانکاران داخلی، کارِ نظارت، برنامه‌ریزی و ساخت در اسرع وقت و در کارگاه اسکلت فلزی محقق شد.
وی گفت: مبدل حرارتی نورد گرم با ترکیبی از فولاد‌هایی با استحکام بالا و ضدزنگ در ابتدا مراحل تهیۀ نقشه‌های کارگاهی، ساخت قطعات مختلف، مونتاژ و تست‌های غیرمخرب در مراحل ساخت و در نهایت تست موفقیت آمیز هیدرواستاتیک به‌منظور اطمینان از نداشتن نشتی را براساس شاخص تعیین‌شده پشت سر گذاشت و در ادامه عملیات کنترل کیفی و رنگ‌آمیزی و در نهایت کنترل نهایی روی آن اجرا و سپس تحویل نورد گرم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار