رشد ۱۰۵ درصدی زکات در استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: پرداخت زکات در این استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش یافت که این مهم نقش به سزایی در محرومیت زدایی دارد.
کد خبر: ۹۰۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 07 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، مجید مومنی، در جلسه شورای زکات استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان ، مدیر کل زکات کشور ، معاون سیاسی و امنیتی استان و جمعی از مسئولان و در بیت امام جمعه برگزار شد ، افزود: امسال ۲۰ میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری شد که این رقم سال گذشته ۹ میلیارد و ۹۴۲میلیون تومان بوده است.
وی اظهار داشت: زکات جمع آوری شده در استان برای تأمین هزینه جهیزیه ۲۵ نوعروس، تامین هزینه ساخت و تعمیر ۱۶۰ منزل محرومان، تامین معیشت ۱۵ هزار و ۷۹۷ نیازمند و تامین هزینه درمان ۲۹۹ نیازمند صرف شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: آموزش یک هزار و ۲۰۶ عامل زکات به صورت چهره به چهره در روستاها، نشست و دیدار با مدیران ۳۰ مرکز خرید گندم، بهره‌گیری از ۸۶ مبلغ افتخاری، راه اندازی ۹ مرکز نیکوکاری روستایی و پنج خانه زکات در روستاها مجموعه اقداماتی است که در استان باعث افزایش پرداخت زکات شده است.
مومنی، بر مصرف زکات برای رفع فقر و مشکل نیازمندان تاکید کرد و گفت: زکات باید صرف فقرا و رفع نیازمندی اقشار آسیب پذیر شود چرا که اگر زکات به درستی پرداخت و توزیع شود می‌تواند فقر را ریشه کن کند.
وی بر مشخص بودن و مجوز افراد و متولیان جمع‌آوری زکات تاکید کرد و گفت: افراد، گروه‌ها و موسسات باید با مراجعه به دبیرخانه زکات، مجوز دریافت کنند تا جمع‌آوری و توزیع زکات به صورت متمرکز انجام شود.
شایسته ذکر است، در پایان این جلسه از زکات پردازان نمونه قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار