آخرین آمار کرونا در ایران تا ۷ مهر/ ۱۹۰ بیمار دیگر چشم از جهان فروبستند

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۳۵۱۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۰۶۸ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۹۰۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 28 September 2020
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از 449 هزار تن گذشت.
 

به گزارش تابناک سمنان دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، سه هزار و 512 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که یک هزار و 514 مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به 449 هزار و 960 تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، 190 تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۲۵ هزار و 779 تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه 376 هزار و 531 تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: 4068 تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۳ میلیون و 959 هزار و 783 آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در تشریح وضعیت در نقاط مختلف کشورمان گفت: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. استانهای کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.


بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۶.۴ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۳.۶ درصد؛ این در حالی است که میانگین نرخ مرگ در جهان به ۳.۹ درصد رسیده و روند کاهشی خود را حفظ کرده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:
اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار