رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان :
تفاهم نامه مشترک آموزشی سه جانبه گامی اساسی برای پیشبرد برنامههای توسعهای بخش کشاورزی کردستان است/
برنامه ریزیهای آموزشی بازار محور و هدفمند تضمینی برای توسعه زیرساختهای بخش کشاورزی
![](/files/fa/news/1399/6/2/624272_464.jpg)
سپری گفت: تدوین تفاهم نامه مشترک آموزشی بین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اداره کل فنی و حرفه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی گامی اساسی برای پیشبرد برنامههای توسعهای بخش کشاورزی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اداره کل فنی و حرفه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزارشد اظهار کرد: مهمترین هدف این تفاهم نامه ارتقای مدرسین فنی و حرفه ای، همسان شدن استانداردهای آموزشی، یک فرمت شدن و هم تراز شدن سطح شرکتهای فنی و مهندسی و مشاوره جهاد کشاورزی با مراکز فنی وحرفه ای است.
وی افزود: اجتناب از موازی کاری و آگاهی بخش به دستگاههای آموزشی از فعالیتهای یکدیگر، تدوین استاندارد لازم برای تعدادی از رشته ها در سطح استان، اشتراک امکانات و منابع موجود برای بهره وری بیشتر دوره های آموزشی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
سپری با اشاره به اینکه استان کردستان پایلوت آموزشهای گلخانه شده تصریح کرد: توسعه آموزشهای کشاورزی و تدوین برنامه اجرایی آموزش های سه جانبه سالانه در سطح استان نقش پراهمیتی در توسعه و تحقق اهداف بخش جهاد کشاورزی خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تأکید کرد : ۳۰ درصد اشتغال استان کر ستان در بخش کشاورزی است و از سوی دیگر 37 درصد تولید ناخالص داخلی استان به نوعی وابسته به بخش کشاورزی است که نیاز است با به کار گیری دانش و مهارت با وجود سرمایه اندک و در مدت زمان کم برای ایجاد شغل و کار آفرینی در استان اقدامات اساسی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد زیر ساخت های مناسب برای توسعه بخش کشاورزی در استان اقداماتی خوبی در دست انجام است که امیدواریم با همراهی و همکاری مسئولین استانی و کشوری به نتیجه مطلوب دست یابیم.
سپری اظهار داشت: همانگونه که توسعه زیر ساخت های جاده ایی و هوایی به عنوان اولویت های ویژه در استان مدنظر است، ایجاد زیرساختهای لازم برای پیشبرد برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی نیز به همان میزان، اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه از 277 دوره در سطح ملی در 55 رشته آموزشی مشترک سازی استاندارد انجام شده است تصریح کرد: استاندارد سازی عناوین بسیار مهم و ضروری است و این مهم میتواند کمک های فراوانی به بخش کشاورزی استان نماید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: جامعه هدف این تفاهم نامه بهره برداران ،کارجویان وعلاقه مندان ورود به بخش کشاورزی می باشند.
سپری وظایف، تعهدات و اختیارات مشترک سه سازمان را اینچنین عنوان کرد: 1-تشکیل ستاد ملی راهبری وکمیته های اجرایی2- بازنگری در مجموعه مشاغل موجود،شناسایی و احصاء مشاغل جدید در بخش کشاورزی3-سنجش مهارت وصدور گواهینامه های مهارتی وصلاحیت حرفه ای مشترک4-تدوین برنامه های آموزشی مشترک ویژه بازآموزی مربیان کشاورزی5-یکسان سازی عناوین و محتوای استانداردهای شغلی وآموزشی موجود،تهیه استانداردهای جدید وکد گذاری مشاغل وحرف بخش6-ارزیابی و سنجش اثر بخشی برنامه های آموزش مهارتی بخش کشاورزی وپیگیری برای حمایت از مهارت آموزان می باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: اجرای دوره های آموزشی بهره برداران در چهار چوب برنامه جامع آموزش مهارتی از سوی هر یک از سازمان ها به طور مستقل انجام می شود.
وی افزود: هزینه های اجرای دوره های آموزش مهارتی بهره برداران هر یک از سازمان ها ذیل برنامه جامع،ازمحل اعتبارات و منابع سازمان مربوطه تامین وقابل پرداخت است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، محمد فرید سپری در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری سه جانبه، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، اداره کل فنی و حرفه و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی برگزارشد اظهار کرد: مهمترین هدف این تفاهم نامه ارتقای مدرسین فنی و حرفه ای، همسان شدن استانداردهای آموزشی، یک فرمت شدن و هم تراز شدن سطح شرکتهای فنی و مهندسی و مشاوره جهاد کشاورزی با مراکز فنی وحرفهای است.
وی افزود: اجتناب از موازی کاری و آگاهی بخش به دستگاههای آموزشی از فعالیتهای یکدیگر، تدوین استاندارد لازم برای تعدادی از رشتهها در سطح استان، اشتراک امکانات و منابع موجود برای بهره وری بیشتر دورههای آموزشی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
سپری با اشاره به اینکه استان کردستان پایلوت آموزشهای گلخانه شده تصریح کرد: توسعه آموزشهای کشاورزی و تدوین برنامه اجرایی آموزشهای سه جانبه سالانه در سطح استان نقش پراهمیتی در توسعه و تحقق اهداف بخش جهاد کشاورزی خواهد داشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تأکید کرد: ۳۰ درصد اشتغال استان کر ستان در بخش کشاورزی است و از سوی دیگر ۳۷ درصد تولید ناخالص داخلی استان به نوعی وابسته به بخش کشاورزی است که نیاز است با به کار گیری دانش و مهارت با وجود سرمایه اندک و در مدت زمان کم برای ایجاد شغل و کار آفرینی در استان اقدامات اساسی انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: در زمینه ایجاد زیر ساختهای مناسب برای توسعه بخش کشاورزی در استان اقداماتی خوبی در دست انجام است که امیدواریم با همراهی و همکاری مسئولین استانی و کشوری به نتیجه مطلوب دست یابیم.
سپری اظهار داشت: همانگونه که توسعه زیر ساختهای جاده ایی و هوایی به عنوان اولویتهای ویژه در استان مدنظر است، ایجاد زیرساختهای لازم برای پیشبرد برنامههای توسعهای بخش کشاورزی نیز به همان میزان، اهمیت دارد.
وی با بیان اینکه از ۲۷۷ دوره در سطح ملی در ۵۵ رشته آموزشی مشترک سازی استاندارد انجام شده است تصریح کرد: استاندارد سازی عناوین بسیار مهم و ضروری است و این مهم میتواند کمکهای فراوانی به بخش کشاورزی استان نماید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان افزود: جامعه هدف این تفاهم نامه بهره برداران، کارجویان وعلاقهمندان ورود به بخش کشاورزی میباشند.
سپری وظایف، تعهدات و اختیارات مشترک سه سازمان را اینچنین عنوان کرد: ۱-تشکیل ستاد ملی راهبری وکمیتههای اجرایی ۲- بازنگری در مجموعه مشاغل موجود، شناسایی و احصاء مشاغل جدید در بخش کشاورزی ۳-سنجش مهارت وصدور گواهینامههای مهارتی وصلاحیت حرفهای مشترک ۴-تدوین برنامههای آموزشی مشترک ویژه بازآموزی مربیان کشاورزی ۵-یکسان سازی عناوین و محتوای استانداردهای شغلی وآموزشی موجود، تهیه استانداردهای جدید وکد گذاری مشاغل وحرف بخش ۶-ارزیابی و سنجش اثر بخشی برنامههای آموزش مهارتی بخش کشاورزی وپیگیری برای حمایت از مهارت آموزان میباشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: اجرای دورههای آموزشی بهره برداران در چهار چوب برنامه جامع آموزش مهارتی از سوی هر یک از سازمانها به طور مستقل انجام میشود.
وی افزود: هزینههای اجرای دورههای آموزش مهارتی بهره برداران هر یک از سازمانها ذیل برنامه جامع، ازمحل اعتبارات و منابع سازمان مربوطه تامین وقابل پرداخت است.