افزایش ۵۰درصدی تولید گوشت قرمز و سفید در استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به وجود واحدهای سنتی و نیمه صنعتی گوساله پرواری در استان، قرار گرفتن این استان در مرکز کشور و همجواری ان با ۶ استان پرمصرف، شرایط افزایش تولید در راستای تحقق شعار سال فراهم شده است.
کد خبر: ۸۸۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 06 August 2020

به گزارش تابناک مرکزی، مجید آذر افزود: طرح توسعه پایدار صنعت دامپروری از ۲ سال گذشته با هدف شناسایی و افزایش پرورش و تولید دام و طیور بر اساس ظرفیت‌های استان‌ها در کشور آغاز شده‌است. معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان افزایش تولید و پرورش گوساله پرواری، مرغ و تخم و مرغ در راستای ارتقای درآمدزایی و اشتغال در استان از برنامه‌های اولویت دار این سازمان است.
آذر ادامه داد: اکنون ۵۰ هزار تن گوشت قرمز سالانه در استان مرکزی تولید می شود که ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن این محصولات در استان مصرف و ۷۰ درصد آن به سایر نقاط کشور ارسال می شود.
وی افزود: ۲۰۰ هزار راس گوساله آماده پروار سالانه به استان مرکزی وارد و پس از پرواربندی به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود که امکان افزایش این تولیدات در استان وجود دارد.
معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۴۰ درصد از تولید گوشت مرغ و ۵۰ درصد تخم مرغ تولیدی در این استان نیز به سایر استان‌های کشور ارسال و بقیه در داخل استان مصرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت محصولات در مدت ۲ سال اخیر نقدینگی تولیدکنندگان متناسب با افزایش قیمت‌ها رشد نکرده و نیاز است با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان و تامین نهاده‌های مورد نیاز با دلار ۴۲ هزار ریالی، زمینه افزایش تولید این محصولات در استان فراهم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار