هشدار سطح قرمز هواشناسی گیلان/کاهش 6 تا 12 درجه‌ای دما در گیلان

کد خبر: ۸۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 06 May 2020
 

تابناک/این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در استان خواهد بود و  آبگرفتگی معابر و خزانه‌های برنج، مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر، بالا آمدن آب رودخانه‎ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، صاعقه، آسیب به سازه‌های سست بنیان، سرمازدگی باغات و درختان میوه نظیر فندوق و گردو و… از مخاطرات این ایام است.

به گزارش خزرآنلاین، اداره‌کل هواشناسی استان گیلان با صدور هشدار سطح قرمز اعلام کرد: نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید و خیلی شدید) به تدریج طی روز دوشنبه رخ می‌دهد.

در این هشدار آمده است: بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید و خیلی شدید به ویژه طی دوشنبه عصر و شب تا صبح چهارشنبه همراه با کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در نقاط مختلف استان رخ خواهد داد همچنین رعد و برق، تگرگ و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

هواشناسی گیلان اعلام کرد: این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در استان خواهد بود و  آبگرفتگی معابر و خزانه‌های برنج، مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر، بالا آمدن آب رودخانه‎ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، صاعقه، آسیب به سازه‌های سست بنیان، سرمازدگی باغات و درختان میوه نظیر فندوق و گردو و… از مخاطرات این ایام است.

عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‎ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، خودداری از سفرهای غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی گیلان به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار