برداشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو شهرستان قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو شهرستان قیروکارزین تولید و تحویل مراکز خرید تضمینی شود.
کد خبر: ۸۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ 26 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: با آغاز بهمن ماه، کاشت گندم و جو در این شهرستان به پایان رسیده و بر اساس آمار‌های حاصل از پایش مناطق مختلف بیش از ۲۵۲ هکتار گندم دیم و بالغ بر ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار جو دیم کشت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در قیروکارزین بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که عملیات کاشت در ۶۰ درصد از سطح این مزارع به شکل مکانیزه انجام شده است.

او گفت: کاهش تا ۵۰ درصد در مصرف بذر، افزایش کیفیت محصول، ارتقای راندمان آبیاری و کاهش ضایعات در فصل برداشت از مهم‌ترین مزایای کشت مکانیزه محصولات زراعی است.

همتی اظهار کرد: ۴۴۳ تن انواع بذور گواهی شده گندم شامل ارقام چمران ۲، مهرگان و سیروان بوسیله شرکت‌های تعاونی و عاملین بخش خصوصی در بین کشاورزان توزیع و مابقی بذور مورد نیاز از محل خود مصرفی تامین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین بیان کرد: اراضی این شهرستان در ۱۸ پهنه تقسیم بندی و تفکیک شده است که همه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی از سوی مدیران هر پهنه دقیقا مدیریت و کنترل می‌شود.

او تصریح کرد: همه گندم کاران به منظور فراهم شدن امکان خرید تضمینی محصول در فصل برداشت باید نسبت به اعلام دقیق اطلاعات فردی و ثبت آن در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی اقدام کنند.

همتی گفت: با توجه به احتمال بروز حوادث غیر مترقبه مانند سرمازدگی، سیل، تگرگ و طوفان تنها مرجع جبران خسارت برای کشاورزان صندوق بیمه محصولات کشاورزی است لذا با مراجعه به شرکت‌های بیمه گر و عقد قرار داد بیمه هزینه تولید، امنیت تولید در مزارع خود را تضمین کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ادامه داد: پیش بینی می‌شود در پایان فصل برداشت بیش از ۱۵ هزار تن محصول از مزارع گندم و جو شهرستان قیروکارزین تولید و تحویل مراکز خرید تضمینی شود.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار