آنتی بیوتیک

مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در استان مرکزی باید اصلاح شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: مصرف بی‌رویه آتنی بیونیک‌ها در استان مرکزی نگران کننده است و نیاز است که با اقدامات موثر رویه خودسرانه مصرف این دارو اصلاح شود
کد خبر: ۸۰۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 24 December 2019

مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در استان مرکزی باید اصلاح شود

 

محمد جمالیان در نشست کمیته تجویز و مصرف منطقی دارو استان مرکزی افزود: داروخانه‌ها آنتی‌بیوتیک‌ها را بدون نسخه پزشک در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند که تداوم این شرایط نگران کننده است.

وی اظهار داشت: مصرف بی‌رویه و خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت میکروبی در بدن ایجاد می‌کند و در شرایط حاد و مواقعی که نیاز به درمان با آنتی‌بیوتیک است بدن پاسخ مناسبی نخواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل گرایش مردم به مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها این است که داروخانه‌هابه سهولت اقدام به دراختیارگذاری آنتی بیوتیک‌ها به مردم می‌کنند درحالیکه هر بیماری  نوع خاصی از دارو با دستور میزان مصرف متفاوت را نیاز دارد.

جمالیان بیان کرد: مقاومت آنتی بیوتیکی از بزرگ‌ترین تهدید‌های سلامت در استان است و باید مصرف این دارو حتما با تجویز پزشک معالج انجام شود.

وی ادامه داد: پزشکان و متخصصان، مدیران گروه‌های آموزش بالینی، روسای بیمارستان‌هاو رزیدنت‌ها باید شیوه‌نامه‌های علمی دارو و پروتکل‌های بالینی ترا مد نظر داشته باشند و طبق آن عمل کنند.

۴۰ داروخانه در اراک فعال است که هرماه ۸۰۰ تا یک هزار قلم انواع دارو را از شرکت‌های توزیع دریافت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار