وزیر بهداشت در ديدار آيت الله موسوي اردبيلي:

2 هزار تخت به حوزه درمان قم اضافه می‌شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تا پایان دولت یازدهم حدود 2 هزار تخت به بخش درمان قم اضافه می‌شود تا خدمات بهتری در زمینه درمانی به جامعه ارائه شود.
کد خبر: ۸۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 21 August 2015
به گزارش تابناک قم، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در دیدار با آیت‌الله موسوی اردبیلی با اشاره به تلاش بخش خصوصی در حوزه درمان خاطرنشان کرد: بخش خصوصی با هزینه شخصی، اقدامات گسترده‌ای داشته است.

وی افزود: پزشکی ایران در طی سال‌های اخیر بسیار پیشرفت کرده؛ زمانی پزشکان هندی و بنگلادشی در ایران حضور داشتند و بسیاری از بیماران ایرانی برای درمان به کشورهای اروپایی و آمریکایی می‌رفتند ولی امروز فاصله دانش پزشکی ما با بسیاری از کشورهای پیشرفته کمتر از 6 ماه است و در برخی موارد نوآوری‌هایی داشته‌ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش خدمات بهداشتی و درمانی در همه مناطق از جمله روستاها و مناطق دورافتاده تصریح کرد: البته واقعیت این است که در سال‌های گذشته آنقدر که در حوزه عمرانی کار کرده‌ایم در حوزه درمان و مراکز درمانی اقدامات لازم صورت نگرفته است.

وی افزود: در همین قم فکر مونوریل شده که معلوم نیست چقدر بکار بیاید ولی در حوزه ساخت بیمارستان و مراکز درمانی اقدام لازم را شاهد نبوده‌ایم به طوری که حدود سه درصد بودجه عمرانی به ساخت بیمارستان اختصاص یافته است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه عدم قیمت‌گذاری صحیح خدمات بهداشتی و درمانی هم جزو مشکلات موجود به شمار می‌رود گفت: البته در چند سال اخیر اقداماتی صورت گرفته و امیدواریم ادامه یابند.

وی با بیان اینکه اقدامات اخیر وزارت بهداشت عقبه سیاسی برای نظام ایجاد کرده است گفت: پایداری خدمات بهداشتی و درمانی موجب تقویت نظام اسلامی می‌شود در حالیکه هزینه آنها کمتر از دو ماه یارانه کل کشور بوده است.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به فعالیت‌های خیرین برای ساخت مراکز درمانی در قم خاطرنشان کرد: با توجه به وعده‌ای هم که رئیس جمهور در سفر به قم داشت، امیدواریم تا پایان دولت یازدهم، دو هزار تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی قم افزوده شود.

وزیر بهداشت در مورد هزینه‌های درمانی گفت: طبق آمار موجود، حدود 30 درصد افرادی که اخیرا به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند زیر پوشش کمیته امداد هستند که تاکنون به دلیل فقدان دفترچه بیمه برای درمان مراجعه نکرده بودند البته هنوز با این مهم که بیماران دردی جز رنج بیماری نداشته باشند فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه دولت حدود 90 تا 95 درصد هزینه‌های بیماران سرطانی را پرداخت می‌کند خاطرنشان کرد: با این حال برخی بیماران همان 5 تا 10 درصد باقیمانده را هم ندارند زیرا هزینه‌های درمانی بسیار گران شده‌اند به طوری که برخی درمان‌ها بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند.

وی در مورد سیاست‌های جمعیتی و شعار فرزند کمتر زندگی بهتر طی دو دهه تصریح کرد: بعد از فرمایشات رهبر معظم انقلاب، سیاست دولتی تغییر کرد ولی برخی هنوز می‌گویند این دولت در زمینه جمعیت اقدامات مناسبی نداشته است.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه برخی کارشناسان معتقدند جمعیت ایران کاهش نیافته و نخواهد یافت گفت: در حال حاضر میزان موالید حدود 1.7 است ولی آنچه می‌تواند موجب شادابی و نشاط جامعه شود حدود 2.1 است، رشد جمعیت طی سال‌های گذشته کاهش یافته بود ولی طی اقداماتی، آموزش‌هایی به کارشناسان جمعیتی داده شد که شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر را تغییر دهند و مردم را به فرزندآوری تشویق کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: در بحث فرزندآوری، وزارت بهداشت کمترین نقش را دارد زیرا مردم برنامه‌ریزی خود را برای فرزنددار شدن بر اساس معیشت، تحصیل و دیگر مسائل اجتماعی انجام می‌دهند؛ وزارت بهداشت هرچند سهم کمی در این زمینه داشته اما کار خود را به خوبی انجام داده به طوری که شاهد افزایش 65 هزار نفری جمعیت در سال جاری نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وی افزود: اگر قبول داریم که مسئله جمعیت برای کشور مهم است، همه باید دست به دست یکدیگر دهیم و همکاری کنیم؛ برخی افراد آدرس‌های غلط در این زمینه می‌دهند در حالیکه می‌بینیم وضعیت معیشت مردم به گونه‌ای است که بسیاری خواهان فرزند کمتر هستند؛ امیدواریم در زمینه اقتصادی گشایشی فراهم شود تا علاقمندان به فرزندآوری فرصت بهتری داشته باشند.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به حاشیه‌نشینی در قم گفت: در دولت یازدهم به ازای هر 12500 نفر حاشیه‌نشین شهرها، یک پایگاه بهداشتی ایجاد شده و البته تصمیم بر این گرفته شده که تمام شهر قم تا یک سال آینده زیر پوشش این طرح قرار گیرند و تمام شهروندان قمی دارای پرونده سلامت شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود 8 میلیون نفر حاشیه‌نشین در سراسر کشور زیر پوشش این طرح قرار گرفته‌اند خاطرنشان کرد: دو میلیون نفر دیگر از حاشیه‌نشینان باقی مانده‌اند که در آینده نزدیک از خدمات این طرح بهره‌مند می‌شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار