رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام خبرداد؛

کاندیداها از ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه فقط مجاز به فعالیت های تبلیغی هستند

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام گفت: تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آنها تا پیش از زمان رسمی تبلیغات ممنوع است.
کد خبر: ۷۸۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 29 September 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ یوسف امیدی  اظهار داشت: زمان تبلیغ کاندیداها برای معرفی برنامه‌ها و اهداف خود به مدت یک هفته از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری است و هرگونه فعالیت تبلیغی خارج از این دوره زمانی ممنوع است.

وی افزود: کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و هواداران آنها حق فعالیت تبلیغاتی در فضاهای مجازی و تشکیل گروه‌ها و کانال‌های اجتماعی ندارند و شناسایی ایجاد گروه و کانال با هدف تبلیغات انتخاباتی برای کاندیداها تخلف محسوب می‌شود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام یادآور شد: از دیگر موارد تخلف انتخاباتی تشکیل جلسات با محوریت انتخابات و حمایت از کاندیدای مورد نظر در مجامع عمومی چون مساجد، مراسم‌های سوگواری، تالارها و محافل جشن و عروسی پیش از زمان رسمی تبلیغات است.

امیدی گفت: هیات‌های نظارت بر انتخابات استان، شهرستان‌های تابعه و بخشداری‌ها باید با رصد تحولات جامعه بر فعالیت کاندیداها و هواداران آنها نظارت و از بروز تخلف‌های انتخاباتی جلوگیری کنند.

فرآیند انتخاب هیات‌های نظارت بر انتخابات مجلس در شهرستان‌ها در حال انجام است

رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان ایلام افزود: به استناد قانون نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی یک هیات پنج نفره به وسیله شورای نگهبان تشکیل می‌شود که وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند و در مرکز استان ایلام نیز اعضای این هیات انتخاب شده است.

امیدی تاکید کرد: ملک محمد هاشمی، شهباز محمدیان، قاسم حقیقت و علی‌اکرم داودی‌نیا اعضای هیات پنج نفره نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان ایلام هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون فرایند انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها و به تبع آن بخشداری‌ها در حال انجام است و هیات‌های سه نفره نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها بعد از تایید توسط ستاد دفتر نظارت بر انتخابات استان و تصویب نهایی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تعیین می‌شوند.

امیدی اظهار داشت: هیات‌های نظارت بر انتخابات بخشداری‌ها نیز پس از معرفی و تایید از سوی هیات‌های نظارت بر انتخابات شهرستان‌ها و تصویب از سوی هیات استان و با ابلاغ رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان تعیین می‌شوند.

وی تاکید کرد: از وظایف هیات‌های نظارت بر انتخابات استان که از طریق هیات‌های نظارت شهرستان‌های ایلام و دهلران انجام می شود، نظارت دقیق بر ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار