برگزاری نمایشگاه موزه علوم و فناوری در اردبیل

مدیر نمایشگاه‌های سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران از برگزاری نمایشگاه موزه علوم و فناوری ایران در دانشگاه محقق اردبیلی طی مهر ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۷۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 16 August 2015

به گزارش خبرنگار مهر، صالح فرامرزی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه در طول سال نمایشگاه هایی در سطح کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: اولین نمایشگاه اردبیل با همکاری موزه تاریخ علوم در محل دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نمایشگاه سیار موزه علوم و فنآوری تور نمایشگاهی است که در شهرهای مختلف اجرا می شود، اضافه کرد: این نمایشگاه ۱۱ امین نمایشگاه سراسری موزه علوم و فن آوری ایران است.

مدیر نمایشگاه های سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در این نمایشگاه از تصاویر و فیلم هایی جهت معرفی آثار و نمایشگاه استفاده می شود و هر اثری دارای زیرنویس توضیح و فیلم مرتبط با خود است، اضافه کرد: دو بخش علوم قدیم و جدید بخش های مختلف این نمایشگاه است.

فرامرزی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه اضافه کرد: ترویج علم و اشاعه آن، ایجاد شناخت و خودباوری در مخاطبین ایرانی، معرفی دستاوردهای قدیمی و بومی ایران به نسل های جدید، آشنایی مخاطبین با میراث علمی کشور، ایجاد فضای مناسب برای مخاطبین خارج از حوزه جغرافیایی موزه جهت آشنایی و بهره برداری از آثار موزه و ارتقای فرهنگ و ایجاد بینش صحیح در نسل جدید از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی بازدید از موزه را در قالب تورهای هدایت شده و ساماندهی شده عنوان کرد و متذکر شد: بازدید کنندگان از طریق کارشناسان و راهنمایان نمایشگاه هدایت خواهند شد.

مدیر نمایشگاه های سیار موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران به ضرورت برنامه ریزی جهت بازدید گروه های دانش آموز و دانشجو تاکید کرد و افزود: ضروری است نوبت های بازدید گروهی و نیز تعداد گروه ها به شکل دقیق و مناسب تعیین شود تا بازدید ها به صورت کیفی انجام شود.

گفتنی است این نمایشگاه ۱۶ الی ۲۱ مهر ماه در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار