افتتاح بیش از یک میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در فومن / عملیات های آبخیز داری جلودار سیل های فصلی ماسوله شده اند

کد خبر: ۷۷۴۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 26 August 2019
افتتاح بیش از یک میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در فومن / عملیات های آبخیز داری جلودار سیل های فصلی ماسوله شده اند
تابناک / رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن از افتتاح پروژه آبخیزداری بیولوژیکی و مکانیکی در شهر تاریخی ماسوله خبرداد .

به گزارش ایلنا از فومن، داودی از افتتاح پروژه آبخیزداری بیولوژیکی و مکانیکی در شهر تاریخی ماسوله خبرداد و گفت: این طرح در فازهای چهارگانه دولیچال اجرا شده است.

 
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن با بیان اینکه برای این پروژه حدود یک میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است، افزود: در حین و پس از اجرای این طرح برای ۱۸ نفر اشتغال موقت و برای دو نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.
 
وی با تصریح براینکه ۱۰۵ هزار اصله نهال از انواع ون، افرا، بلوط و… در این منطقه کاشته شده است، ادامه داد: ۶ کیلومتر حصارکشی نیز در طی این پروژه اجرا شده است.
 
داودی همچنین یکی از اقدامات مهم حوزه آبخیزداری ماسوله را کپه کاری در ۷۰ هکتار از اراضی آن منطقه دانست و اضافه کرد: بیش از ۱۰۰۰ متر مربع بندهای چوبی و ۱۶۰ مترمربع بندهای خشکه چینی در ماسوله ساخته و اجرا شده است.
 
این مسئول همچنین از اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بندهای رسوبگیری گابیونی در این حوزه آبخیز خبرداد و تاکید کرد: عملیات های آبخیز داری مناسب در این منطقه موجب جلوگیری از رخداد حادثه سیل در ماسوله شده است.
 

رییس منابع طبیعی و آبخیزداری فومن با بیان اینکه حوزه آبخیز ماسوله به دلیل فرسایش خاک و سیل‌های ویرانگر همواره مورد توجه بوده است، تصریح کرد: سه حوزه آبخیز در فومن داریم که حوزه آبخیز ماسوله رودخان دارای موضوع فرسایش خاک است

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار