همدان،رتبه نخست گسترش فرهنگ مطالعه

معاون سیاسی استاندار همدان گفت: همدان رتبه نخست ایجاد زیر ساخت‌ها برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را کسب کرد.
کد خبر: ۷۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 07 August 2015
معاون سیاسی استاندار همدان گفت: همدان رتبه نخست ایجاد زیر ساخت‌ها برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی را کسب کرد.

به گزارش تسنیم؛ محمد ابراهیم الهی‌تباراظهار داشت: سال گذشته استان همدان در حوزه کتاب و کتابخوانی رتبه یازدهم کشور را داشت که با ایجاد زیر ساخت ها توانست به رتبه اول کشور در زمینه افزایش فرهنگ کتابخوانی دست یابد.

وی افزود: آنچه که در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی اتفاق افتاد تدوین برنامه ای بود که بر اساس آن سرانه کتاب خانه های استان را افزایش دادیم و بر این اساس با استفاده از منابع دولتی و ظرفیت‌های درونی جامعه توانستیم به این هدف دست یابیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۹ کتابخانه به سرانه فضای کتابخانه‌های استان اضافه شد و امسال نیز با هدف گذاری ها ۲۵ کتابخانه در استان در همه نقاط بویژه نقاط محروم و روستاهای دور افتاده ایجاد می‌شود.

معاون استاندار همدان در بحث تامین کتاب نیز گفت: طی فراخوانی بیش از ۱۳۵ هزار کتاب ازمردم جمع آوری شد و دراختیار کتاب خانه‌ها قرار گرفت و سعی شد عضویت‌ها رایگان شود.

الهی تبار افزود: بحث حضور دانش آموزان در کتابخانه ها برنامه‌های محوری برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ مطالعه بود که این طرح مورد استقبال قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیز فعالیتی برای ایجاد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش آموزان انجام داد که بر اساس آن با معرفی کتاب از جمله مفاخر ایران همچون سید جمال الدین وپرفسور سمیعی اقدام به تشویق دانش آموزان به فرهنگ مطالعه کرد.

معاون سیاسی استاندار همدان ایجاد عدالت دسترسی به کتاب و توسعه فضای کتابخانه‌ای در مناطق محروم و روستایی را از برنامه‌های کاربردی در توسعه فرهنگ مطالعه عنوان کرد.

انتهای پیام/ ب


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار