اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه عمران شهری و روستایی آذربایجان غربی

رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی از اختصاص ۱۲۰ میلیارد تومان برای توسعه عمران شهری و روستایی استان خبر داد و گفت: ۴۰ میلیارد اعتبار برای تأمین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر استان در سال جاری صرف شده است.
کد خبر: ۷۲۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 10 March 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ناصر حضرتی‌پر، رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی، صبح امروز، ۱۸ اسفند‌ماه‌ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، در رابطه با برنامه آمایش استان، اظهار کرد: قبل از برنامه ششم توسعه به‌صورت قانونی الزام به تهیه سند برنامه آمایش نداشتند و هر استان به فراخور و صلاحدید خود اقدام به تهیه برنامه‌های آمایش می‌نمود.
وی ادامه داد: ما به‌عنوان خادمان توسعه استان، باید تدوین برنامه‌ها را به دور از فضای سیاسی و احساسی پیگیری کنیم، فاز اول مطالعات آمایش استان در سال ۱۳۸۴ با شرکت پیشاهنگان آمایش آغاز شد و بازنگری فاز اول و تهیه فاز دوم آمایش در دستور کار قرار گرفته و به دانشگاه ارومیه واگذار شد.
حضرتی‌پر افزود: ۱۴ جلد از مطالعات آمایش استان آماده و پیش‌نویس‌های آن آماده شده است و ناظران درحال رفع ایرادات آن هستند و طی سال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان به عمران شهری و روستایی استان اختصاص یافته که از این میزان ۸۹ میلیارد تومان سهم شهرداری‌ها بوده است.
وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۲۳ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری و جبران برخی سودهای بانکی شهرداری‌ها به شهرداری‌های کل استان تخصیص یافته است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از اعتبارات پرداختی آذربایجان غربی تخصیص یافته است، تصریح کرد: ۴۰ میلیارد اعتبار برای تأمین هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر استان در سال جاری صرف شده است.
انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار