به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از سلماس ، حسین خیرجویی در جلسه انعقاد تفاهم نامه آموزشی مدیران مدارس عشایری سلماس در خصوص جذب دانش آموزان باز مانده از تحصیل گفت: کودکان بازمانده از تحصیل، افرادی در سنین 6 تا 11سال را در برمی گیرد که به دلایل مختلف فرهنگی و اقتصادی در ماه های سال تحصیلی وارد چرخه آموزشی نشده و تعلیم و تربیت در مدرسه را تجربه نمی کنند.
وی تصریح کرد: در واکاوی این مسئله مهم اجتماعی و فرهنگی دلایل مختلفی ذکر می شود که مشکلات اقتصادی ، فقدان آگاهی والدین ، بی توجهی و نادرست دانستن تحصیل دختران ، مشکلات جسمی و ذهنی کودکان ، بیکاری والدین و مهاجرت از جمله آنها است .
مدیر آموزش و پرورش سلماس اظهار کرد: کودکان بازمانده از تحصیل به 2 دسته کودکانی که از ابتدا به مدرسه نرفته اند و کودکانی که قبلا در مدرسه بوده و به دلیل مشکلات مختلف ترک تحصیل کرده اند، تقسیم می شوند .
مسعود آریاپور کارشناس آموزش و پرورش عشایر سلماس در ادامه جلسه در زمینه شاخص های تفاهم نامه و انتظارات مورد نظر با تأکید بر تقویت توانمندی و مهارت های حرفه ای معلمان تصریح کرد: مهمترین عنصر در فرایند تعلیم و تربیت معلم است ، اگر چه عناصر بسیاری در این فرایند دخیل هستند اما هیچ یک جایگزینی برای نقش معلم نیستند.
آریاپور افزود: برای تغییر در جامعه و زندگی اجتماعی باید از نظام آموزشی و معلمان آغاز کنیم که در این راستا ارتقای توانمندی معلمان باید مورد توجه قرار گیرد.