هالیوود فیلم ضد ایرانی "سپتامبرهای شیراز" را می سازد

فیلم سینمایی «سپتامبرهای شیراز» برگرفته از رمانی به همین نام نوشته «دالیا سافر» است که بر داستان زندگی یک خانواده یهودی در شیراز در دوران شاه و انقلاب اسلامی تمرکز دارد و زندگی این خانواده را تا نیویورک دنبال می‌کند.
کد خبر: ۷۰۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 02 August 2015
تابناک فارس به نقل از رجا نیوز:فیلم سینمایی «سپتامبرهای شیراز» که خبر ساخت آن اولین‌بار در جشنواره فیلم برلین اعلام شد، برگرفته از رمانی به همین نام نوشته «دالیا سافر» است که بر داستان زندگی یک خانواده یهودی در شیراز در دوران شاه و انقلاب اسلامی تمرکز دارد و زندگی این خانواده را  تا نیویورک دنبال می‌کند.
 
رمان «سپتامبرهای شیراز» نوشته «دالیا سافر»
 
خانواده سافر در سال ۱۹۸۲ و در حالی که او ۱۰ ساله بود، از ایران مهاجرت کرد. پدر خانواده طلافروشی ۶۰ ساله به نام «اسحاق» است که دختری به نام شیرین و پسری به نام پرویز دارد. او از جمله جواهرفروشانی بوده که همسر شاه ایران نیز مشتری او بوده است. پدر، در یک روز از سپتامبر (شهریور) سال ۱۹۸۱ در دفترش در تهران دستگیر می‌شود و نویسنده در همه کتابش ادعا می‌کند که تنها جرم وی یهودی بودنش بوده است، در حالی که نیروهای امنیتی او را جاسوس اسراییل می‌دانستند. این همه بهانه‌ایست تا نویسنده به روزهای خوش گذشته در دوره شاه نقب بزند و ثروتمند بودن خانواده‌اش را بهانه‌ای برای قرار گرفتن در این حالت بنامد. 
 
این داستان که وقایع سال‌های آغازین انقلاب را به شکلی اغراق‌آمیز غرق در خشونت، بی‌قانونی و کینه‌توزی انقلابیون توصیف کرده، توجه منتقدان آمریکایی را هم به خود جلب کرده است. آنچنان‌که روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۷، نام این کتاب را در میان اسامی یکصد کتاب برتر سال قرار داد، چندی پیش نیز موسسه آمریکایی «وایتینگ گیلز»، جایزه حامی بشریت را به این رمان اعطاء کرد.
جز این‌ها اما، در فیلم ضدایرانی جدید هالیود «شهره‌ آغداشلو»، مشتری پروپاقرص پروژه‌های ضدایرانی در کنار «سلما هایک» ایفای نقش کرده است. «آغداشلو» در این فیلم نقش خدمتکار خانواده و «هایک» نقش مادر خانواده را می‌کنند.
 
پوستر فیلم ضدایرانی «سپتامبرهای شیراز»
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار