خدمات رسانی کادر درمانی جهرم به زائرین اربعین

کادر درمانی جهرم با کمک داروهایی که از سوی مردم نیک اندیش این شهرستان اهدا شده روزانه به یک هزار و 200 نفر از زائران اربعین حسینی در کربلای معلی خدمات درمانی ارایه می کنند.
کد خبر: ۶۷۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 30 October 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم،اظهار داشت: کاروان خدماتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم متشکل از ٢0 پزشک عمومی و متخصص، تکنسین اورژانس، پرستار، ماما و نیروی خدماتی و اداری از بیست و ششم مهرماه 97 برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی به کربلای معلی اعزام شده اند.
محسن حجت افزود: افزون بر هموطنان زائر ایرانی که از سوی کاروان خدمات درمانی این دانشگاه معاینه شده اند، زائران دیگری از کشورهایی از جمله هلند، انگلستان، پاکستان، عربستان، سوریه و مالزی نیز از این خدمات بهره مند شده اند.
او گفت: در مدت استقرار این کاروان در کربلا افرادی مانند زنان باردار و بیمارانی که دچار سکته قلبی، خونریری گوارش و پارگی شریان پا شده و به این کاروان مراجعه کرده بودند برای ادامه معالجه به بیمارستان امام حسین (ع) در کربلا انتقال داده شدند.
وی ادامه داد: اقلام دارویی که امسال برای زائران اربعین حسینی از این شهرستان ارسال شده است از کمک های مردمی بوده و همچنین تعدادی از داروخانه های جهرم به صورت خود جوش در این زمینه همیاری کرده اند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: نیمی از افراد کاروان خدماتی این دانشگاه که به کربلا اعزام شدند از سوی این مرکز علمی انتخاب شده و مابقی را بیمارستان ها و سایر معاونت های دانشگاه معرفی کرده اند.
به گفته حجت، بسیج جامعه پزشکی و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم در اعزام این کاروان همکاری داشته اند.
مسئول روابط عمومی اورژانس جهرم هم در گفت ‌و گو با ایرنا بیان داشت: تیم اورژانس 115 این شهرستان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و پنج نفر از پرسنل را برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اواخر مهرماه 97 به کربلا اعزام کرد.
محمد رحمانیان افزود: این تیم نخست در مناطق مرزی با عراق و چذابه به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کرد و سپس به مرز شلمچه اعزام و در این مکان مستقر شد.
وی بیان کرد: اتوبوس آمبولانس جهرم در میدان مقاومت، کنار موکب حضرت ابوالفضل(ع) در شلمچه مستقر شده است و تا چند روز پس از برپایی مراسم اربعین حسینی به زائران امداد رسانی می‌کند.
او گفت: بخش درمانی موکب صاحب‌الزمان (عج) جهرم نیز از بیست و نهم مهرماه 97 در کربلا استقرار یافته و در نخستین روز به 400 نفر خدمات درمانی ارایه کرد.
شهرستان جهرم در فاصله 193کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار