نظر رئیس حوزه علمیه بندرعباس درباره توافق هسته ای

مدیر حوزه علمیه بندرعباس با بیان این که توافق حاصل شده در مسأله هسته ای نتیجه استقامت و ایستادگی ملت ایران است گفت: موفقیت در مسأله هسته ای، نگاه ها به ایران را از تهدید به فرصت تبدیل کرد.
کد خبر: ۶۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 24 July 2015
به گزارش تابناک، حجت الاسلام مرتضی اولیایی مدیر حوزه علمیه بندرعباس در گفت و گو با خبرگزاری رسا، با اشاره به این که توافق درمسأله هسته ای کشورمان با رهنمودهای مقام معظم رهبری، تدبیر رییس جمهوری، تلاش تیم مذاکره کننده و حمایت مردم گام بلندی بود که با موفقیت برداشته شد گفت: اگر در توافق هسته ای حمایت های مقام معظم رهبری نبود، پیروز نمی شدیم و مسیر هموار شده پیش رو نیز باید با تکیه بر داشته ها و توانمندی ها و تجربه های خود در پیروی از ولایت فقیه ادامه یابد.
 
 
وی، توافقنامه امضا شده بین ایران و گروه 5+1 را کاری ارزشمند از سوی هیات مذاکره کننده دانست و این توافقنامه را دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی خواند و افزود: می توانیم با استفاه از این توافق، ضمن برخورداری و تداوم فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان در جهت رفع تحریم‌های غیرقانونی و فشارهای ناعادلانه‌ای که علیه ملت ایران وارد شده است حرکت کنیم و موفقیت‌های بزرگتری بدست آوریم.
 
 
مدیر حوزه علمیه بندرعباس، تعامل عزت خواه ایران اسلامی با گروه 5+1 و نتیجه ارزشمند مذاکرات هسته ای را بزرگترین پیروزی دیپلماسی کشور دانست که به مدد پایمردی و صبر و درایت دولتمردان ایران اسلامی، نام کشورمان را برای همیشه در خاطره جهانیان ماندگار کرد.
 
 
وی با بیان اینکه اتفاق اخیر آزمونی برای کشورهای غربی است، تصریح کرد: غرب باید از فرصت پیش آمده در جلب اعتماد ملت ایران و تغییر رویکردش به سمت تعامل و همکاری ها با ایران گام بردارد.
 
 
حجت الاسلام اولیایی، اصل وحدت و همدلی را سرلوحه کار دولت کنونی خواند که از ظرفیت‌های تمامی جریان‌های سیاسی کشور در جهت تلاش و خدمت به کشور استفاده می‌کند.
 
 
وی تصریح کرد: همدلی و وحدت جریان‌های سیاسی و اثرگذار کشور در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری، سبب سرعت بخشی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور می شود از این رو باید از حرکتی که در تقابل با این رویکرد باشد به جد پرهیز کرد.
 
 
مدیر حوزه علمیه بندرعباس معتقد است: با این وحدت و همدلی که توسط تمامی جریان‌های موثر در کشور پدید آمده است مردم بیش از پیش به نظام دلگرم شده و زمینه افزایش میزان مشارکت مردمی در تصمیم‌سازی‌های مهم را فراهم  کرده است.
 
 
وی در پایان با اشاره به این که هم‌افزایی در سطوح و طبقات مختلف کشور موجب حل مشکلات می‌شود، تصریح کرد: هر حرکتی از سوی جریان های سیاسی که باعث تقویت نظام و افزایش جریان‌ها و شخصیت‌های زیر چتر نظام شود  در مسیر خدمت به کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار