دانشگاه ها باید محل آموزش عملی و مهارتی به دانشجویان باشد

شهردار اصفهان گفت: دانشگاه ها باید محل آموزش عملی و مهارت به دانشجویان باشد و از آموزش صرفا تئوری به دانشجویان خودداری کنند.
کد خبر: ۶۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ 29 July 2018

به گزارش تابناک اصفهان : قدرت الله نوروزی صبح یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: اگر چه دانشگاه ها توانسته اند که از نظر تئوری دانشجویان خوبی را تعلیم دهند و تربیت کنند اما از بعد عملی موفق به تربیت دانشجویان مهارت آموز نشده اند.

وی بیان داشت: دانشگاه‌ها باید محور کاری خود را تربیت دانشجویان مهارت آموز قرار دهند و قبل از فارغ التحصیلی باید مهارت های مربوط به رشته تحصیلی خود را آموزش دهند.

شهردار اصفهان اعلام کرد: امروز فارغ‌التحصیلان علوم سیاسی، حقوق و غالب رشته ها تا مدت‌ها بعد از فارغ‌التحصیلی توان حضور در یک مناظره و یا نوشتن یک لایحه را ندارند و حضور در کار مربوط به رشته خود را ندارند لذا از این رو توانمندسازی آنها امری لازم‌الاجرا است.

وی اعلام کرد: مدیریت شهری همکاری لازم را با همه بخش‌های جامعه در حوزه مهارت‌آموزی خواهد داشت و از هر گونه ایده در این زمینه استقبال خواهد کرد.

نوروزی با اشاره به اینکه تا زمانی که دانشجویان مهارت‌های مرتبط با رشته خود را فرا نگیرند و دانشگاه های ما از حالت صرف آموزشی و تعلیم دروس تئوری خارج نشوند، نمی توان سطح آموزشی و علمی جامعه را بالا برد، گفت: جامعه ما آموزش ندیده است و آموزشی که بعد از فارغ التحصیلی دانشجو را توانمند کند، وجود ندارد.

وی با اظهار اینکه امروز با کمبود نیروهای متخصص و مهارت آموز در بسیاری از بخش ها مواجهیم، گفت: توسعه مهارت آموزی بین همه اجزای جامعه یکی از اصلی‌ترین راهکارهای توسعه و پیشرفت در جامعه است. توانمندسازی وظیفه همه مراکز علمی است و اگر این امر مورد توجه قرار گیرد در آینده این میزان دانشجوی بیکار نخواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار