در راستای اقتصاد مقاومتی سپاه وام میدهد

کد خبر: ۶۲۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳ 19 February 2015

به گزرش تابناک ارومیه به نقل از ایرنا،فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 200 میلیارد ریال تسهیلات بانکی در راستای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان اختصاص یافته و در اختیار مجریان طرح ها قرار گرفته است.

سردار عابدین خرم در بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: 896 کارگاه فعال در سطح استان از این تسهیلات بهره برده اند و با استفاده از آنها در مجموع برای 9 هزار نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: قرار است این روند در سال آینده نیز با مشارکت سپاه شهدای آذربایجان غربی در استان تداوم یابد و 30 عرصه در بخش های تولیدی و غذایی برای این امر تدارک دیده شده است.

وی اظهار کرد: تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در راستای توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی، ارتقای امنیت غذایی، افزایش شاخصه های تولید و همچنین ایجاد اشتغال پایدار در استان از جمله اهداف کمک به طرح های تولیدی در حوزه اقتصاد مقاومتی هستند.

سردار خرم با اشاره به ورود سپاه شهدا به امر ارائه کمک های تسهیلاتی برای طرح های تولیدی دارای مشکل در آذربایجان غربی گفت: تولید عسل به دلیل ظرفیت موجود در استان یکی از بخش های مهم دریافت کننده کمک های تسهیلاتی بوده که امیدواریم با این امر بتوانیم استان را به قطب تولید عسل در کشور تبدیل کنیم.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: در سطح استان 250 کارگاه با 45 هزار و 500 کندوی عسل از این تسهیلات استفاده کرده اند.

آذربایجان غربی بیش از دو هزار و 800 واحد تولیدی دارد که از این تعداد، حدود یک هزار و 200 واحد تعطیل به دلیل وجود مشکلات سرمایه ای تعطیل هستند.

مشکلات سرمایه ای از جمله سرمایه در گردش در بین واحدهای تولیدی آذربایجان غربی در حال حاضر به معضلی تبدیل شده و روند فعالیت صنعتی و تولیدی در استان را به مخاطره انداخته ولی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی امیدواری ها را برای بهبود این وضعیت بیشتر می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار