جمع آوری زباله در فارس بر عهده کدام نهاد است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: جمع آوری زباله در شهر و روستا و مناطق گردشگری متولی خاص دارد و وظیفه ما و همکارانمان در این اداره کل نیست.
کد خبر: ۵۹۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ 28 April 2018


تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعید محمودی افزود: نباید انتظار داشت هر جا زباله ای انباشت شده و سازمان ها به وظایف ذاتی خود عمل نکرده اند، محیط زیست باید این زباله ها را جمع کند.
وی اظهار کرد: در همه شهرها، شهرداری ها متولی جمع آوری زباله شهری هستند، در روستاها و بخش ها نیز جمع آوری زباله متولی دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: شهرداری ها از شهروندان عوارض دریافت می کنند که جمع آوری و امحای زباله را هم انجام دهند و باید توجه داشت که این اداره کل در این زمینه وظیفه نظارتی دارد.
محمودی اضافه کرد : برخی تشکل های زیست محیطی و محیط بانان و ماموران محیط زیست گاه به صورت نمادین و برای نشان دادن اهمیت موضوع جمع آوری زباله در این کار مشارکت می کنند اما این به منزله آن نیست که جمع آوری زباله وظیفه محیط زیست است .
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد: مهمتر از جمع آوری زباله این است که اصولا زباله ای در طبیعت نریزیم ، زباله کمتر تولید کنیم ، داشتن زمین پاک تنها به نبودن زباله در طبیعت نیست.
وی اظهار کرد: داشتن زمین پاک به منزله داشتن زمین ایمن است، به منزله آن است که تالاب خشک هم نداشته باشیم و حقابه تالابها هم تامین شود.
بر اساس آمارهای موجود در استان فارس، روزانه 2 هزار و 800 تن زباله تولید می شود که 2 هزار و یکصد تن آن زباله شهری است.
از 102 شهر استان فارس، تنها شیراز دارای سایت بهداشتی دفن زباله است که روزانه یک هزار و 100 تن زباله را پایش و مدیریت می کند و مابقی زباله های فارس در فرایندی غیر استاندارد دفن می شود.

خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار