ساخت مسکن برای محرومان بخشی از اهداف بنیاد مسکن است

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: ساخت مسکن برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه و افراد بی سرپناه در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر یکی از اهداف این بنیاد است.
کد خبر: ۵۷۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶ 05 July 2015


قربان محمدی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: درهمین راستا جلب مشارکت مردم ضروری بوده و باید در کنار ایجاد مسکن برای این قشر به فکر اشتغال و فراهم کردن دیگر امکانات رفاهی برای این افراد بود.

وی توجه به نقاط محروم روستایی را حائز اهمیت دانست و گفت: توسعه جوامع روستایی و بهبود شرائط زندگی روستاییان یکی دیگر از مهمترین اهداف این نهاد است.

محمدی با بیان این که باید سیاست گذاری ها به گونه ای باشد که بتوانیم مهاجرت روستاییان به شهرها را کاهش داده و یا معکوس کنیم افزود: پیشرفت مناطق دورافتاده و محروم روستایی باعث تغییر چهره روستاها و در نتیجه تغییر و بهبود زندگی و افزایش رضایت مندی روستاییان خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به تبعیض های موجود بین جوامع شهری و روستایی در قبل از انقلاب اسلامی گفت: تفاوت ها و فاصله های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، خدمات دهی، میزان استفاده از امکانات رفاهی و برنامه های توسعه ای در آن زمان موجب مهاجرت بسیاری از روستاییان به شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه و ایجاد مشکلات عدیده در شهرها به واسطه ایجاد مشاغل کاذب شد.

محمدی افزود: خوشبختانه خدمات زیرساختی شهرهای کوچک و روستاها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سطح نسبتا مطلوبی رسیده و دستگاه های متولی باید به موازات ارتقاء زیرساخت ها مشکلات دیگر حوزه های روستایی را نیز مرتفع کنند.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن در نظر دارد با جدیت کامل، در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان با رعایت حقوق و احترام آحاد مردم به ویژه اقشار کم درآمد و محروم جامعه، با همدلی و همزبانی و الگو قراردادن اقتصاد مقاومتی بیش از پیش برای ارائه خدمات ارزشمند و ماندگار در جوامع روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر اقدام کند.

تاکنون عملیات اجرایی و احداث 16 هزار و 500 واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به انجام رسیده و مراحل ساخت یک هزار و 200 واحد مسکن مهر باقی مانده که تاپایان سالجاری به اتمام می رسد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار