رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی ایلام خبرداد

بیمه درمانی برای دانش آموزان استثنایی ایلام

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام از برقراری بیمه درمانی برای دانش آموزان استثنایی این استان از مهرماه امسال برای نخستین بار خبر داد.
کد خبر: ۵۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱ 05 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،سید محمد حسینی بااعلام این خبرگفت: با برقراری این بیمه بخشی از هزینه درمانی دانش آموزان استثنایی استان از طریق این اداره تامین خواهد شد.
وی هدف از ارایه این خدمت را کمک به معیشت خانواده های این دانش آموزان و بهبود خدمات درمانی آنها اعلام کرد و گفت: میزان سرانه و اعتبار این طرح مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید مشخص خواهد شد.
وی همچنین از برنامه ریزی این اداره برای رایگان شدن هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی استان خبر داد و گفت: این اقدام نیز با هدف کمک به تحصیل و جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان استثنایی استان در سال تحصیلی 94-95 انجام خواهد شد.
وی تعداد کل دانش آموزان استثنایی این استان را 700نفر اعلام کرد که از این تعداد 50 درصد آنها معادل 350نفر دچار اختلال های ذهنی هستند.
وی نوع معلولیت سایر دانش آموزان استثنایی این استان را به ترتیب شنوایی، بینایی، اختلال رفتاری و هیجانی (اوتیسم)، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی اعلام کرد.
وی با بیان اینکه بیشتر دانش آموزان استثنایی استان پسر هستند افزود: این دانش آموزان در 22مدرسه در مقاطع مختلف از پیش دبستان تا هنرستان به تحصیل اشتغال دارند.
تاکنون 11هزار معلول در استان ایلام شناسایی شده است
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار