کارشناس توانبخشی بهزیستی سمنان خبر داد:

خدمات دهی بهزیستی سمنان به بیش از 2 هزار معلول

کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان گفت: 2 هزار و 844 مددجو در شهرستان سمنان از بهزیستی خدمات می گیرند.
کد خبر: ۵۵۸۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 28 January 2018

به گزارش تابناک سمنان، سارا نصیری کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان در گفتگو با خبرنگار قومس از خدمات دهی بهزیستی سمنان به بیش از 2 هزار مددجو خبر داد و گفت: بیشترین معلولیت مددجویان شامل بینایی، جسمی، ذهنی، روانی، شنوایی، صوتی و گفتاری است.

تصاویر خبری استان سمنان با شبکه اطلاع رسانی مرآت

وی با بیان اینکه1 هزار و 719 نفر از مددجویان مرد و 1هزارو 125 نفر زن هستند، بیان کرد: بیشترین معلولیت ها مربوط به مشکلات جسمی، حرکتی و کمترین آنها مربوط  به  مشکلات صوتی و گفتاری است.

نصیری  اظهار کرد: حدود 500 نفر از مددجویان، مستمری بگیر سازمان هستند و ماهانه از 93 تا 400 هزار تومان مستمری می گیرند.

کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان در خصوص خدمات ارائه شده به مددجویان گفت: افرادی که در مراکز شبانه روزی نگهداری می شوند کسانی هستند که  خانواده قادر به نگهداری آنها نیستند و مقدار کمی  از هزینه نگهداری آنها مربوط به خانواده و بخشی  هم بر عهده ی سازمان است.

وی افزود: بیشترین هزینه مربوط به  نگهداری مددجویان مراکز روزانه نیز برعهده دولت و بخشی هم برعهده خانواده است.

نصیری در خصوص طرح ویزیت در منزل گفت:  این طرح برای افراد دارای معلولیت های شدید است و کادر درمانی اعم از پزشک، پرستار، کاردرمان و روانشناس ماهی دوبار  با مراجعه به منزل مددجو بطور رایگان او را ویزیت می کنند.

وی  اظهار کرد: در طرح مراقبت در منزل نیز معمولا 3 روز در هفته روزی 3 ساعت مراقب با حضور در  منزل افراد دارای معلولیت شدید، در جابجایی و ورزش دادن به او کمک می کند.

کارشناس توانبخشی بهزیستی شهرستان سمنان با اشاره به مراکزی به نام کارگاههای تولیدی ـ حمایتی، گفت: در این مراکز مددجویانی که امکان اشتغال پایدار در بیرون از منزل را ندارند، فعالیت نموده و و تولیدات آنها به فروش می رسد.

وی تصریح کرد: مددجویانی که از مراکز روزانه ترخیص می شوند، وارد مراکز حرفه آموزی شده و برای ورود به کارگاههای حمایتی تولیدی  مهیا می شوند.

نصیری  در خصوص تهیه وسایل پزشکی و پیراپزشکی مددجویان  اظهار کرد: بخشی از هزینه تهیه این وسایل بر عهده بهزیستی است و بخشی را هم  مددجو با ارائه فاکتور خرید از سازمان دریافت می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار