حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر خبر داد:

آغاز ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 98-97 جامعه‌الزهرا(س)

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا (س) از آغاز ثبت نام آزمون ورودی سال تحصیلی 98-97 خبر داد و اظهار داشت: پذیرش بانوان طلبه در سه مقطع سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکتری) و در بخش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۵۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۵ 10 January 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین اباذر عمرانی فر، مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات این مؤسسه علمی آموزشی برگزار شد، عنوان کرد: زمان ثبت نام آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در سال تحصیلی 98-97 از 19 دی ماه آغاز شده و تا 12 بهمن ماه ادامه دارد.

برگزاری آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) در 31 استان

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اظهار داشت: پذیرش بانوان طلبه در سه مقطع سطح دو(کارشناسی)، سطح سه(کارشناسی ارشد) و سطح چهار(دکتری) و در بخش‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر به بازپذیری سطح دو اشاره کرد و افزود: برنامه بازپذیری سطح ۲(کارشناسی ناپیوسته) ویژه طلابی است که دارای مدرک سطح یک حوزه بوده یا ۷۵ واحد را در حوزه‌های علمیه ی مصوب گذرانده‌اند.

وی، زمان آزمون ورودی سال تحصیلی 98-97 را 31 فروردین ماه اعلام کرد و گفت: این آزمون همانند آزمون سال گذشته در 31 استان کشور برگزار می‌شود.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) یادآور شد: سال گذشته، بیشترین داوطلبان آزمون ورودی جامعه‌الزهرا(س) بعد از استان قم، خراسان رضوی و تهران اصفهان بودند، به طوریکه در خراسان رضوی سه حوزه امتحانی در نظر گرفته شد.

شرایط کلی ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح دو

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر در ادامه به شرایط ثبت نام در مقطع سطح دو جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و بیان داشت: در مقطع سطح دو(کارشناسی)، افرادی ثبت نام می‌کنند که جدید الورود و حداقل دارای مدرک دیپلم باشند.

وی افزود: افرادی که دارای معدل بالای 19 هستند و از زمان فارغ التحصیلی آنان کمتر از یک سال گذشته باشد، همچنین حافظان کل قرآن کریم، حافظان کل نهج البلاغه و حافظان کل صحیفه سجادیه از آزمون کتبی معاف هستند و بدون آزمون ورودی در مصاحبه شرکت می‌کنند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اضافه کرد: افرادی که حافظ نیمی از قرآن کریم، نهج البلاغه و یا صحیفه سجادیه باشند و یا برگزیدگان المیپادهای علمی کشوری هستند و همچنین همسران طلاب حوزه‌های علمیه از امتیازات ویژه در آزمون ورودی این مؤسسه برخوردار می‌شوند.

شرایط کلی ثبت نام در مقطع تحصیلی سطح سه

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر همچنین به شرایط کلی متقاضیان سطح سه جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: در مقطع تحصیلی سطح سه، فارغ التحصیلان جامعه‌الزهرا(س) با معدل بالای 19 که کمتر از دو سال از فارغ التحصیلی آنان گذشته باشد، از آزمون ورودی معاف هستند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، امکان پذیرش دارندگان مدرک کارشناسی در برخی رشته‎های دانشگاهی در مقطع سطح ۳ به وجود آمده و 47 رشته دانشگاهی به عنوان رشته‌های همسو معرفی شدند که فارغ التحصیلان این رشته‌ها با معدل کل حداقل ۱۵ می‌توانند متقاضی مقطع تحصیلی سطح سه باشند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س)، رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی مقطع سطح سه جامعه‌الزهرا(س) را «تاریخ اسلام»، «تبلیغ با گرایش حج»، «تعلیم و تربیت اسلامی با گرایش‌های مشاوره خانواده، تربیت دینی کودک و نوجوان»، «تفسیر و علوم قرآن»، «فقه و اصول»، «فلسفه اسلامی»، «رشته کلام اسلامی با گرایش‌های امامت، مذاهب اسلامی و مهدویت»، «مدرسی ادبیات عرب» و «مطالعات اسلامی زنان» برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر تصریح کرد: برای این که توزیع عادلانه فرصت‌ها برای همه داوطلبان فراهم شود، دوره‌های تحصیلی سطح دو و سه به صورت حضوری غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در مقطع حضوری، طلاب باید به همراه سرپرست قانونی در قم حضور داشته باشند و در غیر این صورت، با توجه به شرایطی که در دفترچه قید شده است، در خوابگاه اسکان داده می‌شوند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) به پذیرش طلاب در دوره پیوسته نیمسال دوم تحصیلی 97-96 اشاره کرد و یادآور شد: در نیمسال دوم، 246 نفر از طلاب سطح دو جامعه‌الزهرا(س) در مقطع تحصیلی سطح سه پذیرفته شدند.

پذیرش سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) در 6 رشته تحصیلی

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر به شرایط تحصیل در مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) اشاره و عنوان کرد: در این مقطع تحصیلی، طلاب در 6 رشته «تفسیر تطبیقی»، «تفسیر علوم و معارف قرآن»، «فقه خانواده»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام» و «حکمت متعالیه» پذیرش می‌شوند.

وی تصریح کرد: مقطع تحصیلی سطح چهار جامعه‌الزهرا(س) فقط به صورت حضوری برگزار می‌شود و زمان ثبت نام و زمان برگزاری آزمون همچون دیگر مقاطع تحصیلی است.

ثبت نام بیش از 8 هزار نفر در آزمون ورودی سال 97-96

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) در ادامه به ظرفیت پذیرش جامعه‌الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: بر اساس اسناد بالادستی، ظرفیت پذیرش طلاب باید 20 درصد نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته باشد؛ در سال گذشته، بیش از 8 هزار نفر در آزمون ورودی ثبت نام کردند که نسبت به سال ماقبل 60 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته حدود 2 هزار و صد نفر پذیرش داشتیم که امید است امسال حدود 2 هزار و 300 نفر پذیرش داشته باشیم.

توصیه اکید به متقاضیان جهت مطالعه دفترچه راهنما

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر همچنین به شرط سنی پذیرفته شدگان در مقاطع مختلف اشاره کرد و در ادامه تصریح کرد: متقاضیان شرکت در آزمون ورودی، دفترچه راهنمای مقطع تحصیلی مورد نظر خود را مطالعه کنند.

وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات متقاضیان به خاطر عدم مراجعه به دفترچه‌های راهنما بوده است، بنابراین توصیه می‌شود که ابتدا دفترچه به صورت دقیق مطالعه شود و سپس متقاضیان شخصا برای ثبت نام اقدام کنند.

مدیر سنجش و پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به جدول زمان بندی آزمون ورودی گفت: زمان ثبت نام از 19 دی ماه تا 3 بهمن ماه؛ زمان دریافت کارت 25 فروردین ماه، زمان برگزاری آزمون 31 فروردین و اعلام نتایج آزمون پایان اردیبهشت ماه است.

حجت الاسلام و المسلمین عمرانی فر یادآور شد: در بخش پذیرش جامعه‌الزهرا(س) با حمایت مدیریت و دفتر فناوری اطلاعات این مؤسسه، تمام مراحل ثبت نام به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت نام از طریق سامانه پذیرش به نشانی http://paziresh.jz.ac.ir اقدام کنند و در صورت نیاز، نسبت به تهیه منابع آزمون از فروشگاه الکترونیک جامعه‌الزهرا(س) به آدرس Http://Eshop.jz.ac.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
باسلام خواهشمندم زمان آزمون راتغییر دهید اصلا زمان مناسبی برای آزمون نیست آخه بیشتر طلبه ها متاهل هستند چگونه میتوانند تو عید درس بخونن.
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار