معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام:

فراخوان مشمولان غایب ایلامی به خدمت

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: مشمولان غایب در ایلام خود را به ناجا معرفی کنند.
کد خبر: ۵۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳ 30 June 2015

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام با استناد به ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر عدم ارائه خدمات نهادهای دولتی به مشمولان غایب و فراری گفت: به کارگیری این گونه افراد در دستگاه‌های دولتی ممنوع است.
یاسمی افزود: بر اساس ماده 2 قانون خدمت وظیفه عمومی هر فرد ذکور ایرانی در ماهی که طی آن ماه به سن 18 سالگی تمام می‌رسد، مشمول مقررات خدمت وظیفه عمومی است.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 10 این قانون مشمولان غایب از ارائه خدماتی چون اخذ گواهینامه، دریافت وام‌های بانکی، صدور پروانه کسب، استخدام در موسسات و شرکت‌ها و ... محروم خواهند شد.
معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان ایلام تصریح کرد: برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی استخدام کنندگان مشمولان غایب در وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت برای هر یک از افراد اول و دوم به کسر نصف حقوق از 6 ماه تا یک سال و در صورت تکرار سه مورد یا بیشتر به انفصال دائم از خدمت توسط دادگاه صالحه محاکمه خواهد شد.
این مسئول خاطر نشان کرد: بر اساس ماده یک قانون خدمت وظیفه عمومی دفاع از استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی ایران و جان و مال و ناموس مردم، وظیفه دینی و ملی هر فرد ایرانی است و در اجرای این وظیفه کلیه اتباع ذکور دولت جمهوری اسلامی ایران مکلف به انجام خدمت وظیفه عمومی برابر مقررات این قانون هستند و هیچ فرد مشمول خدمت وظیفه عمومی را جز در موارد مطروحه در این قانون نمی‌توان از خدمت معاف کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار