مسئولان استان برای جذب سرمایه‌های خارجی تلاش بیشتری داشته باشند.

رییس مجلس: شرایط برای روابط دیپلماتیک و جذب سرمایه گذاری سایر کشور‌ها در ایران فراهم شده است.
کد خبر: ۵۰۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 05 October 2017
تابناک فارس به نقل از صداو سیما:علی لاریجانی در جلسه شورای اداری شهرستان اقلید مهمترین وظیفه مدیران اجرایی را حل مشکلات جذب سرمایه گذاری دانست و گفت: باید زمینه جذب سرمایه در هر منطقه فراهم و موانع از سر راه برداشته شود.
وی افزود: ۹۰ درصد بودجه کشور هزینه های جاری است که خرج اداره ها و حقوق و دستمزد  کارکنان می شود و تنها ۱۰ درصد آن به بخش عمرانی اختصاص یافته که با این میزان نمی توان مشکل جامعه و طرح‌های عمرانی را حل کرد از این رو باید نیرو‌ها و بخش‌های اداری کشور کوچک شود تا بتوان بودجه را به سمت طرح‌های عمرانی سوق داد.
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز مشکل ما محدودیت منابع است و باید در بیان مشکلات اولویت بندی کنیم تا خواسته‌های اساسی مطرح و زمینه حل آن ها فراهم شود.
لاریجانی با بیان اینکه استان فارس به طور طبیعی دارای جاذبه‌های زیادی است، افزود: مسئولان استان باید برای جذب سرمایه‌های خارجی  تلاش بیشتری داشته باشند. 
لاریجانی در جواب برخی از اعضا شورای اداری در خصوص برخی از قوانین دست و پا گیر سر راه تولید گفت: اگر قانونی نیاز به تغییر دارد باید مصداقی بیان شود و تاکنون هر جا مشکلی بوده به صورت بخشنامه‌ای حل شده تا بتوانیم قانون را اصلاح کنیم.
رییس خانه ملت افزود: در قانون احکام برنامه ششم شرایط را برای سرمایه گذاری تسهیل کردیم و امروز وظیفه ماست که زمینه را برای سرمایه گذاری همه افراد فراهم کنیم و مسابقه‌ای بزرگ برای کار و تولید در کشور ایجاد کنیم.
وی به آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: اگر سند آمایش سرزمین مشخص شود محور توسعه هر شهرستان مشخص می‌شود و امروز مهمترین مشکل نبود آمایش سرزمین است.
مشکل کمبود آب موضوع دیگری بود که دکتر لاریجانی به آن اشاره کرد و افزود: باید به سمت صنعتی شدن برویم و صنایعی را در اولویت قرار دهیم که مانند پتروشیمی و فولاد آب بر نباشد و با توجه به موقعیت خوب کشاورزی بتوانیم صنایع بسته بندی و صنایع تبدیلی که زمینه ساز تولید و اشتغال هست را فراهم کنیم 
لاریجانی در جواب یکی از اعضا شورای اداری در خصوص طلب گندم کاران گفت: این موضوع را با وزیر جهاد کشاورزی پیگیری میکنیم تا هرچه سریعتر مطالبات کشاورزان پرداخت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار