«عشق یعنی خودت را از بالکن پرت کنی پایین!»

همین آقای مجری خوش‌تیپ و سرزبان‌دار یک بار بیاید بگوید این همه ‌سال که بخش‌های مختلف زندگی اجتماعی مردم را در رسانه‌ها بازگو کرده است، مسئولیت عواقب بازگو کردن همه این مسائل با کیست؟ آسیبی که ممکن است حتی یک نفر بر اثر دیدن این گونه موضوعات و حوادث ببیند را چه کسی پاسخ می‌دهد؟
کد خبر: ۵۰۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰ 20 June 2015
تابناک بوشهر: برنامه ماه عسل با مجری گری احسان علیخانی از پر مخاطب ترین برنامه های مناسبتی ویژه ماه مبارک رمضان است. سوژه های انتخابی این برنامه همیشه با انتقاد و یا تمجید های زیادی از سوی بینندگانش همراه بوده است. یکی از انتقادات بینندگان این بوده است که بیان داستان های انتخابی برنامه ماه عسل آنان را آزرده خاطر می کند و تا مدت زیادی در ذهنشان ماندگار است.

احسان علیخانی در پاسخ به انتقادات گفته است: این برنامه و داستان های مطرح شده در آن موجب روشنگری جامعه می شود. اما برخی موضاعات این برنامه بسیار عجیب و غیر قابل باور است تا جایی که واکنش های طنز جامعه را در پی دارد. روزنامه شهروند امروز در  با گفت و گو با دکتر محمد علی الستی، دکترای جامعه شناسی ارتباطات و استاد دانشگاه به اولین برنامه ماه عسل امسال پرداخته و از جمله نوشته: الستی معتقد است آسیب‌های این برنامه بیشتر از آن چیزی است که مدیران و مجری این برنامه تصورش را می‌کنند: «در این برنامه نشان داده می‌شود که می‌توان از بلندی سقوط کرد و آسیب ندید و برای اثبات عشق به دیگری پرت کردن خود از بلندی راهی اصولی است. یعنی عقلانیت را در هر دو طرف زیر سوال می‌برد، هم کسی که قصد انجام این کار را دارد و هم کسی که جلوی او را نگرفته است. بعد همه اینها از یک رسانه با مخاطب به قول خودشان چند میلیونی پخش می‌شود. این یک فاجعه به تمام معنا است. من واقعا تاسف می‌خورم و تاسفم بیشتر به این خاطر است که سکان چنین برنامه‌های پرمخاطب و بانفوذی در دست چنین آدم‌های غیرمتخصصی قرار بگیرد.

 همین آقای مجری خوش‌تیپ و سرزبان‌دار یک بار بیاید بگوید این همه ‌سال که بخش‌های مختلف زندگی اجتماعی مردم را در رسانه‌ها بازگو کرده است، مسئولیت عواقب بازگو کردن همه این مسائل با کیست؟ آسیبی که ممکن است حتی یک نفر بر اثر دیدن این گونه موضوعات و حوادث ببیند را چه کسی پاسخ می‌دهد؟ مدیران تلویزیون سال‌هاست عادت نکرده‌اند سیاست‌های خود را شفاف اعلام کنند و در برابر انتقادات سازنده باشد. خب خیلی طبیعی است دستگاهی که با چنین نگاهی در مدیریت اداره شود نتیجه‌اش ساخت برنامه‌های این‌گونه با چنین محتوای خطرناکی می‌شود.»
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار