استاندار اردبیل خواستار شد

استفاده‌ازصندوق‌ذخیره‌فرهنگیان‌برای‌اشتغالزایی

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت ها و مبالغ قابل توجه در صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: از این ظرفیت برای اشتغال زایی و تامین امکانات رفاهی با اولویت خود کارکنان آموزش و پرورش استفاده شود.
کد خبر: ۴۹۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 18 June 2015

 به گزارش ایرنا ، مجید خدابخش در نشست شورای آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: اجرای طرح های سیاحتی ، گردشگری ، اقامتی ، سالن های همایش و مراکز غذاخوری با استفاده از مبالغ موجود در صندوق ذخیره فرهنگیان می تواند علاوه بر کمک به پیشرفت اقتصادی استان برای برخورداری رفاهی فرهنگیان و کارکنان آموزش و پرورش نیز مفید باشد.

وی اظهار کرد: از مراکز اقامتی و تفریحی نظایر آن که با استفاده از مبالغ این صندوق ساخته می شوند و به بهره برداری می رسند می توان برای استفاده همگانی به کار گرفت ولی اولویت در این زمینه باید با کارکنان آموزش و پرورش باشد و به شکل نیم بها از این امکانات بهره مند شوند.

او همچنین نسبت به در اختیار قرار دادن زمین از منطقه ویژه اقتصادی در استان اردبیل برای این منظور اعلام آمادگی کرد و گفت: در مجموع می توان با انجام اقدام هایی خدمات مفید و با ارزشی را به فرهنگیان ارائه کرد.

خدابخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی نکات ظریف در زمینه

رفتارهای جمعی افزود: دست اندرکاران تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش می توانند با پرداختن به چنین نکاتی در زمینه مسائل اجتماعی فرهنگ سازی کنند.

وی اظهار کرد: برای مثال مشارکت دادن دانش آموزان برای نظافت و پاکسازی محیط مدرسه نکته بسیار ظریفی است که در کنار کمک به رعایت بهداشت در مکان های آموزشی باعث می شود دانش آموزان به عنوان یک آموخته اجتماعی مهم در هر مکان عمومی که قرار بگیرند اقدام به پاکسازی آن محل کنند.

وی با اشاره به این که چنین حرکت های ظریف بسیار ارزشمند هستند گفت: این گونه کارها سبب تلطیف ارتباطات اجتماعی و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان می شود.

وی افزود: برای این منظور می توان از کارشناسان علوم اجتماعی و تربیتی در مکان های عمومی مانند سالن های ورزشی و فرهنگی استفاده کرد.

استاندار اردبیل در قسمت دیگری از سخنان خود در پاسخ به وجود مشکل کمبود فضای آموزشی به ویژه در منطقه یک شهرستان اردبیل بیان کرد: تامین مدرسه برای فرزندان این مرز و بوم از ضرورت ها است.

خدابخش افزود: بدون در نظر گرفتن این که یک شهرک از جهات مختلف به شکل اصولی ایجاد شده و یا نه مسوولان ذیربط موظف هستند در هر منطقه ای که جمعیت ساکن شده نسبت به تامین فضای آموزشی آن اقدام کنند.

وی با اشاره به این که بر اساس قانون باید برای هر مجتمع مسکونی 200 واحدی یک باب مدرسه ساخته شود تصریح کرد: این که پیمانکاری پیدا شود که به جای 200 واحد مجتمع را 199 واحد بسازد تا از این طریق از ساختن مدرسه برای آن مجتمع از خود رفع تکلیف کند باید تصدیق کرد که مغز آن فرد معیوب و یا دارای قصاوت قلب می باشد.

وی افزود: چنین افراد و گروه هایی باید بدانند که با همین کار از تحصیل نه تنها تعداد زیادی از فرزندان این مرز و بوم بلکه از تحصیل فرزندان خود و یا اقوامش نیز جلوگیری کرده و باید در دنیا و آخرت تقاص آن را پس دهد.

وی گفت: از نزدیک شاهد بوده که تعدادی از دانش آموزان به خاطر نبود مدرسه در روستا و یا نزدیکی محله سکونتشان با طی راه های طولانی و خطرناک به مدرسه می روند که از شرط انصاف دور است.

وی از مسوولان ذیربط خواست تا به موضوع تامین نیازهای مردم به فضاهای آموزشی و نیز امکانات جنبی آنها در مناطق مختلف استان به ویژه در نقاط محروم بیش از پیش توجه کنند.

در این نشست که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد جمعی از مدیران و معاونان مناطق آموزش و پرورش استان پیشنهادها و مشکل های موجود در حوزه کاری خود
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار